    From: "vvvvvv" <w...@p...de>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: gmo w polsce? chyba ze powstrzymasz...
    Date: Wed, 21 Nov 2012 23:19:18 +0100

    Użytkownik "SQLwiel" <"[nick]"@guglowapoczta.com> napisał w wiadomości
    news:50acdf6c$0$1301$65785112@news.neostrada.pl...

    > Nie w tym rzecz.
    > Te GMO są patentowane, a roznoszą się z wiatrem.
    > Przyjdzie Ci ktoś na Twoją działkę, pobierze próbki z trawy (tej
    > normalnej, z trawnika) i powie "korzystasz pan z patentowanego GMO,
    > wyskakuj z kasy". Tu jest der hund begraben.
    >
    > Inny hund: ktoś sobie zrobi GMO, który koniecznie wymaga jakiegoś
    > dostępnego w sklepach nie-za-darmo składnika, bo inaczej gnije, albo robi
    > się szkodliwy, albo-co.

    "Wiele krajów Unii Europejskiej (m.in. Francja, Austria, Węgry, Włochy,
    Luksemburg, Grecja, Niemcy, Bułgaria oraz Szwajcaria) zabroniło, na
    podstawie odpowiedniego uzasadnienia, upraw roślin genetycznie
    zmodyfikowanych. Jedno jest pewne, raz dopuszczona uprawa żywności GMO w
    Polsce, będzie nieodwracalna ze względu na skażenia transgeniczne pomiędzy
    roślinami GMO, a ekologicznymi. Nie da rady zakazać pszczołom zapylania
    między sąsiadującymi polami GMO i EKO, w efekcie rolnicy uprawiający żywność
    EKO, stracą certyfikaty i będą zmuszeni do upraw GMO. Póki co w Polsce nie
    wolno uprawiać roślin genetycznie modyfikowanych."

    o zdrowie też chodzi - jak są wątpliwości, tzn że trzeba poczekać i
    pooglądać, a nie na siłę wprowadzać i kasiutrę kosić.
    aspartam też jest dopuszczony jako spożywka - jesz to? ufasz że jest ok? czy
    też twierdzicie że jakiś kretyn coś chlapnął?

    tak anyway - czy w sprawie skutecznosci petycji ktoś się wypowie? :)