  • Data: 2003-09-11 09:59:28
    Temat: Re: gaz na psy, kiedy można?
    Od: "Piotr [Trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@g...pl> napisał
    > W sumie gaz przeciwko psom nie powinien im szkodzić z definicji, tylko je
    > odstraszać. A więc można go użyć zawsze, a nie tylko w stanie wyższej
    > konieczności - moim zdaniem.

    Być może masz rację. Ale nie wiem, czy powodowanie u zwierzecia
    krótkotrwałego zakłócenia czynności fizjologicznych (mocne łzawienie i
    niemożność
    widzenia), kiedy dojdzie do użycia gazu z bliskiej odległości nie "szkodzi"
    mu wcale.
    Jednakże myślę, że "szkodliwość" jest tak znikoma, iż nawet moja
    nogawka od spodni jest dobrem wyższego rzędu niż dobro psa
    w takim przypadku. Przecież dobrem, które poświęcam nie jest
    życie psa, a jedynie pewnego rodzaju "komfort życia zwierzęcia".

    A gaz pieprzowy przeznaczony na ludzi, też im "nie szkodzi" w długim okresie
    czasowym, a można używać go tylko w "obronie koniecznej", z wyjątkiem służb,
    gdzie w ustawach umocowano odrębne, niezależne prawa do jego użycia.

    > W obronie koniecznej możesz użyć wszystkiego, co tylko okaże się
    przydatnei
    > nie uczyni tej obrony nadmierną. A więc nie należy na przykład takiego
    >gazu używać do odstraszania małych dzieci.

    Tak. To po jakiego grzyba producent nspisał "nie używać przeciw ludziom" ?
    Skoro nawet gdyby nie napisał, to ja tylko w stanie obrony koniecznej
    mógłbym go użyć.
    A on napisał, a ja dalej mogę go użyć w stanie ok. Jedyna różnica, którą
    dostrzegam
    to, że gazu z takim napisem nie można używać poza stanem ok, np. przez
    służby ochrony, które
    mają odrębne prawo do przymusu bezpośredniego.