  • Data: 2010-02-09 20:13:36
    Temat: Re: foto-radar zdjęcie nieczytelne
    Od: RadoslawF <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 2010-02-09 19:55, Użytkownik witek napisał:

    > Pojaz , czyli dokumenty i kluczyki wreczyla konkretnej osobie i ta osobe
    > ma wskazac. Nikogo nie interesuje kto w danym momencie jechal
    > samochodem, tylko komu go dala.

    Miałem podobny przypadek dwa lata temu.
    W dzień zrobienia zdjęcia leżałem w szpitalu.

    > I jesli na to pytanie nie odpowie to zarobi grzywne za to ze nie wie i
    > to nie ma nic wspolnego z wykroczeniem i zdjeciem.

    Kluczyki i dokumenty były w domu do którego mieli dostęp: rodzice,
    siostra ze szwagrem, druga siostra ze szwagrem.
    Miły policjant powiedział ze jak nie wskaże jednej osoby dysponującej
    pojazdem to wystawią wniosek do sądu o ukaranie mnie.
    Z uśmiechem odpowiedziałem że jeśli muszą to trudno.

    > Jak wskaze konkretna osobe, to ta osoba dostanie to samo pytanie. Czy
    > prowadzila, a jak nie to komu dala samochod.
    > Jak nie bedzie wiedziala, to zarobi taka sama grzywne "za niewiedzenia",
    > a sama sprawe o wykroczenie sie umorzy z powodu niewykrycia sprawcy.

    Wskazałem grupę osób i nikt już im żadnych pytań nie zadawał.

    > tak czy siak ktos z was zaplaci, tylko z innego paragrafu.

    Nieprawda, chyba że coś się ostatnio w przepisach zmieniło.
    Właściciel pojazdu ma prawo nie wiedzieć kto jechał i ma
    prawo tego nie pamiętać.
    A za wykroczenie można ukarać tego kto je popełnił a nie tego
    kto jest właścicielem pojazdu.
    Nie zapisywanie czy niepamiętanie komu użyczaliśmy pojazd
    miesiąc czy dwa temu nie jest wykroczeniem ani przestępstwem.