  • Data: 2010-11-27 17:20:15
    Temat: Re: energia elektryczna na wlasne potrzeby
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W Andrzej Kłos napisal:
    > mam samochód, silnik benzynowy - napędza alternator, alternator wytwarza
    > energię elektryczną, zużywam tę energię na oświetlenie mojego samochodu
    > i zasilenie radia, czy mam płacić akcyzę za wytworzoną energię
    > elektryczną - zużytą na własne potrzeby?

    Nie, bo akcyzę już zapłaciłeś. W poruszanym artykule odnoszą
    się do produkcji energii elektrycznej z tzw. energii pierwotnej,
    w tym przypadku z tłuszczu zwierzęcego. Gdyby wspomniany agregat
    napędzali olejem napędowym kupionym jako paliwo silnikowe, to
    nikt by się do nich nie wtrącał.

    Tak samo US dorwie się do osób mających małe elektrownie wodne,
    wiatrowe lub geotermalne. BTW OIDP w ten sposób położyli
    Geotermię Podhalańską, która góralom po 'oakcyzowaniu' przestała
    się opłacać i wracają do pieców węglowych.

    --
    Pozdrawiam,

    Jacek