    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: działalność gospodarcza, kredyt i urząd skarbowy
    Date: Mon, 29 Sep 2003 10:25:47 +0200
    Sender: d...@p...onet.pl@213.199.201.190

    Cezary rzecze:
    > Zanim go podałem, to nie miałem tam kredytu.

    No tak, ale to trzeba od razu przyjmować, że do US podaje się takie
    konto, na którym nic, albo niewiele będzie się działo.

    > To fakt, ale czy nie powienienem podać informacji do US o istnieniu innych
    > rachunków ? Czy nie jest to moim obowiązkiem ? Czy tylko wystarczy o podanie
    > jednego, głównego rachunku ?

    Może i powinieneś, ale jak nie podasz to nic Ci nie zrobią.

    > I właśnie tego zabrania umowa cesji, tj. klient nie ma prawa przelać
    > należności na inny rachunek, niż na ten, który jest wskazany w umowie cesji.

    To zamknijcie tą umowę i podpiszcie inną.

    > Po wielu konsultacjach znalazło się wyjście takie: założyć spółkę z o.o. i
    [..]
    > Naprawdę nie ma innych rozwiązań czy im się nie chce ?

    Nie chce im się.
    W Polsce nie ma bankierów, są sami urzędnicy bankowi tudzież księgowi.
    Nie mają pojęcia o prowadzeniu interesów, także bankowego, żyją jakimiś bredniami
    z mądrych - ale gdzie indziej - książek, a często nawet celowo wywalają firmy
    jeśli tylko mogą przejąć ich jakiś wartościowy majątek.
    Zaczną z Tobą gadać dopiero wtedy jak się przekonają, że nic już od Ciebie nie
    wyciągną i się przestraszą.

    pozdrawiam
    Arek

    --