  • Data: 2005-01-13 21:58:38
    Temat: Re: dział. gosp. + Sp. zoo = spółki dwie
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 12 Jan 2005, margrabi wrote:

    >+ Witam grupę i proszę o podpowiedź.
    >+
    >+ Sprawa wygląda nastepująco: mam działalność gospodarczą (os. fiz) a kolega
    >+ jest właścocielem spółki z o.o. Chcemy połączyć siły, ale z różnych
    >+ względów (chociażby obecność firmy na rynku, ale też podatek liniowy w
    >+ mojej DG ) korzystnie byłoby utrzymać obie firmy. Pomysleliśmy o tym żeby
    >+ "wymienić się udziałami" tzn. przekształcamy moją DG w spółkę cywilną z
    >+ udziałami po 50%

    A co on *wnosi do spółki* ?

    >+ w zamian czego ja dostaję 50% udziałów w spółce z o.o.

    ...piszesz że udziałami ci PŁACI. Nie ma pytań.

    Udziały łatwiej sprzedać :) no to tu nie ma chyba problemu: 1000 czy
    1500 zł dla KRSu, ileś tam na PCC (od sprzedaży udziałów)...
    Ale *co on wnosi* do S.C. ?
    Pieniądze ?

    Acha: wiesz na czym polega S.C. ? ;)

    pozdrowienia, Gotfryd