eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodysk padl 4 dni po gwarancji › Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
  • Data: 2004-11-27 00:19:34
    Temat: Re: dysk padl 4 dni po gwarancji
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    In article <co8f30$afn$2@news.onet.pl>, Sebol wrote:
    > Dnia Fri, 26 Nov 2004 23:54:08 +0100, kam naskrobał(a):
    >> a co niby wyklucza ustną gwarancją (wprowadza wymóg pisemnej?)
    >> "oświadczenie gwaranta, zamieszczone w dokumencie gwarancyjnym lub reklamie"
    > twoja zdolność do wybiorczego czytania ustaw ciągle mnie zadziwia.

    Oj bo Kamil się trochę czepia :) ale też MZ formalnie ma rację. Ja
    to widzę tak:
    1. (..) Nie uważa się za gwarancję oświadczenia, które nie kształtuje
    obowiązków gwaranta.

    /tu jest jedyne kategoryczne stwierdzenie, ale nie ma tu mowy o wymogu
    pisemności/

    2. Sprzedawca udzielający gwarancji wydaje kupującemu wraz z towarem
    dokument gwarancyjny.

    /tu dla odmiany nie ma żadnej informacji jak ten dokument ma wyglądać (z
    poprawką na u.4), w szczególności nie napisano, że powinien zawierać ww.
    oświadczenie. Co stoi na przeszkodzie aby był to np. paragon jeśli są na
    nim dane firmy?/

    3. Oświadczenie gwarancyjne powinno być sformułowane zgodnie z wymaganiami
    określonymi w art. 3 ust. 1 zdanie pierwsze. Jednakże uchybienie tym
    wymaganiom pozostaje bez wpływu na ważność gwarancji i nie pozbawia
    kupującego wynikających z niej uprawnień.

    /czyli mamy olbrzymią dowolność w obrębie owego oświadczenia, tak że
    dowolność jego treści praktycznie nie skutkuje nieważnością gwarancji/

    --
    Marcin

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1