  • Data: 2002-09-18 13:26:44
    Temat: Re: diesel-opalowy: mandaty
    Od: "Grzegorz L." <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pierwsze co podważam: w wątku chodzi właśnie o wykroczenie
    > skarbowe (czyli niezapłacenie akcyzy) !
    W poscie jest tylko pytanie, czy policjanci mogą dać mandat za jazdę na
    oleju opałowym. Nie ma pytania dlaczego. Kolejne posty rozwijają wątek
    podatkowy -- ja tylko zaznaczyłem tylko możliwy wątek przekroczenia
    zawartości substancji trujących w spalinach.

    Sory, ale poszukam później, w każdym razie podam teraz tylko niepełne
    informacje:
    - dla celów identyfikacji podatkowej olej opałowy lekki jest dodatkowo
    barwiony na kolor czerwony oraz znaczony nieusuwalnym znacznikiem;

    Ponadto, w Europie i Ameryce Północnej obowiązuje ustawa o obrocie lekkim
    olejem opałowym i mówi ona m.in, że:
    - ten, kto wlewa olej opałowy do silnika, jest przestępcą i podlega karze
    - Policja ma prawo do kontroli paliwa znajdującego się w zbiornikach
    samochodowych
    Jesteśmy coraz bliżej wejścia do Unii Europejskiej, a Polskie uregulowania
    prawne powinny być przystosowane do już obowiązujących w UE. W tych krajach
    nie ma problemu używania oleju opałowego do celów napędowych, co jest
    dowodem skuteczności przyjętych tam rozwiązań prawnych -- jakiś czas temu
    słyszałem o projekcie takiej ustawy w RP, ale nie wiem, czy prace jeszcze
    trwają, czy ja uchwalono -- sprawdzę wieczorem.

    > Żałuję że nie pamiętam gdzie widziałem link do strony
    > z konkretnymi zawartościami. Zapamiętałem tylko że co lepsze
    > wersje oleju opałowego wyglądały dokładnie tak samo jak olej
    > napędowy.
    > Strona nie zawierała informacji typu "olej napędowy"
    > tylko "olej XXXX" (tu nazwa konkretnego oleju) :)

    Przeznaczenie oleju powinno być definiowane na podstawoe jego właściwości i
    składu, a nie nazwy. Czy napój posiadający 40% alkoholu jest po prostu
    "mocniejszym" piwem? Czy jest to już mocny alkohol?
    Jak wspominałem wcześniej wieczorkiem dam wam pełniejsze odpowiedzi, bo
    teraz jestem "w pędzie" i nie mam dostępu do źródeł ...

    Pozdrawiam,
    Grzegorz