  • Data: 2007-10-16 14:51:44
    Temat: Re: dane osobowe po wycieku
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "some1" <s...@p...com> napisał w wiadomości
    news:ff2bvp$qe7$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Co może grozić osobie której dane gdzieś wyciekły, chodzi mi o imię
    > nazwisko Pesel, czy to prawda z tymi lewymi kredytami itp?
    > pewna chora psychicznie osoba zamieściła w sieci swoje wszystkie dane z
    > dowodu osobistego, łącznie z serią i numerem tegoż. Jak myślicie czy ktoś
    > jest to w jakimś stanie wykorzystać?

    Danymi z dowodu osobistego posługujemy się w tak wielu miejscach, że nawet
    nie zdajemy sobie sprawy, gdzie tak naprawdę krążą. Ustawa o ochronie
    danych osobowych nieco sprawę "wyprostowała", ale tylko nie co. W praktyce
    "wyciek danych" grozi co najwyżej pewnymi nieprzyjemnościami. Bo kto lubi
    latać co chwilę na komendę policji i wyjaśniać, że nie jest żółwiem.
    Ostatecznej weryfikacji kredytobiorcy można dokonać na podstawie ekspertyzy
    grafologicznej.