  • Data: 2003-09-12 00:07:39
    Temat: Re: czy rozporządzenia wykonawcze to prawo
    Od: "lablador" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

    > Szukam odpowiedzi na pytanie czy rozporządzenia wykonawcze urzędów, np.
    > rozporządzenia wydane przez ministra mają status prawa, tzn. czy to tylko
    > regulacje wewątrzurzędowe czy obowiązują one też wszystklich obywateli.

    Są zrodlem prawa powszechnie obowiazujacego - art 87 Konstytucji RP

    > Jeśli są one prawem mam problem ze zrozumieniem demokracji,
    > bo prawo demokratyczne może być z definicji wydawane tylko przez moich
    > reprezentantów i nikt ich nie upoważnił do delegowania tej właściwości
    > na zatrudnione przez siebie organa wykonawcze.

    Upowaznia do tego Konstytucja w art 92. Konstytucje przyjal narod w
    referendum wiec to wlasnie jest jeden z przejawow demokracji.

    > Praktycznie mówiąc, czy urzędnik argumentujący rozporządzeniem wykonawczym
    > reprezentuje prawo, czemu mam się podporządkować, czy mogę mieć
    > wobec tym argumentów swoje sceptyczne zdanie i targować się np.
    > o własne odmienne rozwiązanie.

    Zdanie sceptyczne mozesz sobie miec ale prawa (w tym rozporzadzen wydanych
    przez wlasciwe organy na podstawie delegacji ustawowej) musisz
    przestrzegac - art 83 Konstytucji.

    Jak widac mijasz sie mocno z prawda w swoich watpliwosciach.

    Dan