    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 7 Sep 2012 21:28:28 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: błędna informacja na opakowaniu urządzenia.
    <k2at6t$rdb$2@news.dialog.net.pl> <k2atqs$7jf$1@node2.news.atman.pl>
    <k2atsj$7jf$2@node2.news.atman.pl> <5...@i...pl>
    <k2b0e9$m8d$1@node1.news.atman.pl>
    <50499d3a$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
    <k2c8th$ehq$1@node2.news.atman.pl>
    <5049b02c$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <k2ccn3$i31$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1209071205140.2184@quad>
    <1...@i...dyndns.org.invalid>

    On Fri, 7 Sep 2012, 1...@2...invalid wrote:

    > Ale na opakowaniu jest informacja, "idealny do każdego łącza internetowego
    > wsparcie dla dwóch typów połączeń"

    Nie, ta informacja jest podana jako dwie osobne informacje,
    w różnym formacie, z naciskiem na "dla każdego łącza".
    IMO to jest niedopuszczalne wprowadzanie w błąd.

    > i dalej: "ADSL (annex A) Neostrada/Netai/Dialog"

    Widziałem :)
    Patrz post obok - IMO przypadek jest taki sam jak "wygrałeś
    samochód". Niedopuszczalny.

    > Ale jaką reklamę?

    Na pudełku.
    Zupełnie przypadkiem, w zakresie który (IMVHO) nie jest
    uzasadniony, dający w "prawach konsumenta" ochronę za którą
    wszyscy konsumenci *muszą* płacić (bo muszą, ktoś musi
    zapłacić np. za prawo "zwrotu do 10 dnia", więc płacimy
    wszyscy) - w tym zakresie jest również prawo z którym
    się zupełnie zgadzam, czyli traktowanie wszelkiej reklamy
    i materiałów informacyjnych jako "zapewnienia producenta"
    niosącego odpowiedzialność cywilnoprawną.

    > A nie napisali?

    Nie.
    Napisali *zastrzeżenie* i napisali je *osobno*.

    Słowa "dla każdego łącza" są osobną treścią, wprowadzającą w błąd.

    > Napisali dokładnie, że działa z Dialog z annex A

    Ale napisali "każdego łącza", mogli w tym samym miejscu tym samym
    fontem umieścić słowa "w którym" lub co by im tam wyszło ze
    sposobu sformułowania treści.

    Tak, żeby ów wielki napis *już* zawierał wyraźne zastrzeżenie,
    że NIE KAŻDYM. A nie w inny sposób, którego laik ma pełne prawo
    nie kojarzyć, osobno, specyfikacja techniczna.

    > Nie ma takiej sugestii na pudełku -- najpierw jest jaki annex, a dopiero
    > potem o dostawcy

    To prawda, poddaję.

    Pozostaję na szerszym zapewnieniu - o "każdym łączu".

    > Nie napisali, że działa z Dialogiem, dałeś sie zmanipulować.

    J.w, przyznaję rację :)

    > To tak jak bym poszedłi kupił ten modemorouter mając łącze Frame Relay
    > opierając się wyłącznie na tekście "idealny do każdego łącza internetowego"

    O toto.

    I aby jasność była - tak właśnie, TAKI przypadek mam na myśli.
    "Każdy" znaczy każdy a nisko latające kwantyfikatory są niebezpieczne.

    > I taka informację znajdujesz na rzeczonym pudełku

    Prawda.
    Więc jakby laik nie był zmanipulowany zapewnieniem że "każde",
    lub zapewnienie "każde Annex A" byłoby w sposób oczywisty
    zapisane jako jedno wyrażenie, fakt niedopytania fachowca
    IMO stanowiłby oczywistą głupotę.
    Ale zastrzeżenie jest zapisane osobno.
    I to mi się nijak nie podoba :]

    > cyklista na to nie wpadł ;P

    Dobra, dobra :)

    > Zarówno w specyfikacji modemoroutera (równiez na pudełku), jak i w
    > specyfikacji usługi świadczonej przez dostawcę są wymienione annexy...

    Są, nie zaprzeczam.
    Irytuje mnie nadużywanie w reklamach, prawem kaduka, zapewnień
    w rodzaju "każdy", "najlepszy" itede.
    To jest właśnie taki przypadek.

    pzdr, Gotfryd