  • From: <1...@2...invalid>
    Subject: Re: błędna informacja na opakowaniu urządzenia.
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <k2at6t$rdb$2@news.dialog.net.pl> <k2atqs$7jf$1@node2.news.atman.pl>
    <k2atsj$7jf$2@node2.news.atman.pl> <5...@i...pl>
    <k2b0e9$m8d$1@node1.news.atman.pl>
    <50499d3a$0$1300$65785112@news.neostrada.pl>
    <k2c8th$ehq$1@node2.news.atman.pl>
    <5049b02c$0$1224$65785112@news.neostrada.pl>
    <k2ccn3$i31$1@node2.news.atman.pl>
    <Pine.WNT.4.64.1209071205140.2184@quad>
    Date: Fri, 7 Sep 2012 20:36:23 +0200

    Gotfryd Smolik news w <news:Pine.WNT.4.64.1209071205140.2184@quad>:

    > Przyznam, że również wychylę się i też jestem... za :>
    > Za prawem nabywcy do żądania wzięcia sobie z powrotem czegoś,
    > co ma na opakowaniu błędną informację.

    Ale na opakowaniu jest informacja, "idealny do każdego łącza internetowego
    wsparcie dla dwóch typów połączeń"

    i dalej: "ADSL (annex A) Neostrada/Netai/Dialog"

    "Każde łącze" to łącze wymienione w specyfikacji poniżej na naklejce -- sam
    dobrze wiesz, że nie należy kończyć czytania po znalezieniu przepisu, który
    Ci pasuje, bo np. dwa paragrafy dalej są wyłączenia...

    > za taką reklamę IMVHO odpowiedzialność jest *uzasadniona*

    Ale jaką reklamę?

    > Jak producent i sprzedawca chcieli poinformować, że modem pracuje
    > z annex A (bądź dla odmiany B), to mieli tak właśnie napisać.

    A nie napisali?

    > Jak chcieli napisać, że "działa z TPSA i większością Dialogu",
    > tak mieli właśnie napisać.

    Napisali dokładnie, że działa z Dialog z annex A

    > Napis sugerujący, że działa z KAŻDYM "dialogiem" stanowi co

    Nie ma takiej sugestii na pudełku -- najpierw jest jaki annex, a dopiero
    potem o dostawcy

    > I teraz hint: pociągnięcie do odpowiedzialności za to, że na pudle
    > był napis "działa z Dialogiem", to powinna być właściwość państwa
    > libralnego.

    Nie napisali, że działa z Dialogiem, dałeś sie zmanipulować.
    To tak jak bym poszedłi kupił ten modemorouter mając łącze Frame Relay
    opierając się wyłącznie na tekście "idealny do każdego łącza internetowego"
    (na fakturze z PT stoi "PVC internet")

    > Wiecie, jak szybko skończyłyby się głupawe reklamy "wszystko
    > naj" i byłaby szansa, że na pudełku normalny człowiek znajdzie
    > ISTOTNE informacje o towarze?
    > "Annex A gniazdo RJ 45" :P

    I taka informację znajdujesz na rzeczonym pudełku

    > Przecież jakby nabywca widział TAKĄ informację, to chyba
    > by wpadł na pomysł, zeby się dopytać czy akurat jest to
    > towar dla niego, zastrzec u sprzedawcy możliwość zwrotu
    > czy coś w tym stylu, prawda?

    cyklista na to nie wpadł ;P

    > Ależ ja nie widzę przeszkód, aby przy takiej wersji obrony
    > sprzedawca dołączył modem, który z przyjemności sygnał z tegoż
    > dialoga poda routerowi w stosownym opakowaniu ;)

    Zarówno w specyfikacji modemoroutera (równiez na pudełku), jak i w
    specyfikacji usługi świadczonej przez dostawcę są wymienione annexy...

    --
    'Tom N'