    From: "dana" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zwolnienie chorobowe a planowany urlop
    Date: Thu, 6 Aug 2009 14:58:03 +0200

    > Trzeba (oczywiście w sytuacji ponad tych 30 dni).
    > Wynika to z istoty urlopu. Pracownik niezdolny do pracy (tj. chory) nie
    > może wypoczywać :).

    Czytałeś wyrok SN z 28 marca 2008 , o którym wspomniałam w poprzedniej
    wypowiedzi?

    Masz tam m.in.
    "(...) Nie budzi zastrzeżeń stanowisko zaskarżonego wyroku gdyż kontrolne
    badania lekarskie, o których mowa w art. 229 § 2 k.p. przeprowadzone są: "w
    celu ustalenia zdolności do wykonywania pracy na dotychczasowym stanowisku".
    Urlop wypoczynkowy polega na czasowym niewykonywaniu pracy na dotychczasowym
    stanowisku i już tylko z tego powodu nie można przyjąć, że niezbędnym
    warunkiem rozpoczęcia urlopu jest przeprowadzenie kontrolnych badań
    lekarskich. Badania te są niezbędne przed dopuszczeniem do wykonywania
    pracy, natomiast nieprzeprowadzenie ich przed urlopem nie pozostaje w
    sprzeczności z istotą urlopu wypoczynkowego. (...)"