  • Data: 2013-01-25 22:11:41
    Temat: Re: Zrujnujmy posłów prezentami [Re: Nieustraszeni Pogromcy Serników]
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 25 Jan 2013, Arek wrote:

    > W dniu 2013-01-25 10:12, z pisze:
    > [..]
    >
    > Niektórzy grzmią.
    > Ja np. organizuję akcje zrujnowania posłów prezentami.

    Błąd. Wyjaśnienie niżej.

    > Zapraszam do działania:
    >
    > http://arnoldbuzdygan.com/zrujnujmy-poslow-moze-sie-
    ockna-2/

    Usuń błąd. Połowa treści jest nieprawdziwa i jedynie
    daje okazję do podważania artykułu "to są głupoty",
    mimo że reszta jest prawdziwa (czysta erystyka - poprzez
    wykazanie jednego błędu neguje się całość).
    Chodzi o "rzeczy".

    Darowizna NIE JEST "nieodpłatnym świadczeniem".
    Art.2.1.3 ustawy o podatku dochodowym. SPRAWDŹ!
    I w KC sprawdź co to jest darowizna, koniecznie.

    Aby świadczenie rzeczowe lub majątkowe (pieniężne, ale mogą być
    również papiery wartościowe i inne takie) "wyleciało" z darowiny
    trzeba spełnić pewne warunki i nie jest to takie proste.
    Owszem, możliwe, ale trzeba podważyć założenia darowizny
    lub w ogóle nieważności czynności, a przy obcej osobie
    "niezwiązanej" akurat nie jest to takie proste (choć
    co do zasady podważyć darowiznę w przypadku znających
    się osób się da i wszystko wskazuje, że USy to umieją).
    A na pewno nie da się wyłożyć w dwu zdaniach tak, żeby "zwykły
    Kowalski" nie interesujący się podatkami zrozumiał dlaczego raz
    dostanie PIT a kiedy indziej nie.
    Zwróć jeszcze uwagę, że kwoty limitów które podajesz dotyczą
    przypadku *związania* stron (potencjalnych klientów
    z potencjalnymi dostawcami), a to też powoduje "wylot"
    z darowizny i nie da się przełożyć na wrzucenie czegoś
    posłowi który nie chce danej rzeczy :]

    Jak chcesz trafić "do ludu" to zdecydowanie pozostań na USŁUGACH.
    Wyłącznie.
    I to takich potocznie i "cywilnie" rozumianych, bo np. "w rozumieniu
    VAT" licencja lub inne prawo majątkowe to usługa, a z p. widzenia
    prawa cywilnego "stosuje się przepisy dotyczące rzeczy".
    Usługa nie może być darowizną (bo *jeszcze* nie stanowi
    majątku) i przez to z niepodlegania pod PIT nie korzysta
    w sposób prosty i czytelny, skutkuje więc podatkiem
    z mocy art.11

    Do tego posłowie usunęli kiedyś dziurę która mogła powodować
    wątpliwości - jest zwolnienie dla rodziny (bodaj aż do II grupy
    podatkowej ale nie chce mi się sprawdzać).
    Zaznacz więc, że z kolei (poprzez świadczenie usługi lub
    potencjalne świadczenie usługi) znienawidzonego szwagra tą
    metodą "utopić" się nie da :P

    pzdr, Gotfryd