  • Data: 2008-02-28 19:05:12
    Temat: Re: Zezwolenia na broń palną?
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Orr" <O...@T...NIE.MA.autograf.pl> napisał w wiadomości
    news:fq6ehp$hl5$1@news.onet.pl...

    > Dzięki wszystkim za odpowiedzi. Rozjaśniły mi sytuację. Odnoszę wrażenie,
    > że przeciętny człowiek będzie miał łatwiej pójść do mojej matki niż
    > meldować się w Niemczech. :)

    Problem nie leży w konieczności uzyskania zezwolenia od lekarza. Co prawda
    w większości krajów takowego obowiązku nie ma i państwo nie zakłada
    a'priori, że obywatel jest wariatem oraz nie domaga się od niego dowodu na
    to, ze tak nie jest. problemem jest interpretacja bardzo nieczytelnego
    zapisu o "uzasadnionej potrzebie" posiadania broni. Przy czym na dobrą
    sprawę nikt nie wie, co to jest a "uzasadniona potrzeba" i stad dowolność w
    interpretacji tego zapisu. W mojej ocenie wymaga to sensownego unormowania.