eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZepsuty komputer (krótko po gwarancji). Czy zadziała rękojmia? › Re: Zepsuty komputer (krótko po gwarancji). Czy zadziała rękojmia?
  • Data: 2005-07-03 00:14:51
    Temat: Re: Zepsuty komputer (krótko po gwarancji). Czy zadziała rękojmia?
    Od: Marcin Debowski <a...@I...notrix.net> szukaj wiadomości tego autora

    In article <da6pj3$6ug$1@news2.ipartners.pl>, keisho wrote:
    > Ja z następującą sprawą: do firmy w której pracuję został zakupiony
    > kwietniu 2004 zestaw komputerowy, ktory w polowie zeszłego miesiąca
    > uległ awarii i został dostarczony do serwisu. Komputer był juz w
    > naprawie w okresie gwarancyjnym, jednak sprawa dotyczyła dysku twardego
    > (tak przynjamniej stwierdził serwis) który to dysk został wymieniony.

    W zależności ile ta naprawa trwała, możesz powołać się na:

    Art. 581. § 1. Jeżeli w wykonaniu swoich obowiązków gwarant dostarczył
    uprawnionemu z gwarancji zamiast rzeczy wadliwej rzecz wolną od wad albo
    dokonał istotnych napraw rzeczy objętej gwarancją, termin gwarancji
    biegnie na nowo od chwili dostarczenia rzeczy wolnej od wad lub zwrócenia
    rzeczy naprawionej. Jeżeli gwarant wymienił część rzeczy, przepis powyższy
    stosuje się odpowiednio do części wymienionej.
    § 2. W innych wypadkach termin gwarancji ulega przedłużeniu o czas, w
    ciągu którego wskutek wady rzeczy objętej gwarancją uprawniony z gwarancji
    nie mógł z niej korzystać.

    Czyli jeśli serwis trzymał wam sprzęt te 2 miesiąc z hakiem lub bez (znasz
    konkrętną datę końca gwarancji) to MZ gwarancja nadal ma zastosowanie. Na
    sam dysk biegnie ona na nowo od chwili wymiany.

    --
    Marcin