    From: Otto Falkenstein <f...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zawiadomienie o odrzuceniu oskarżenia
    Date: Wed, 20 Apr 2005 18:06:29 +0200

    Michal napisał(a):
    > "prob" <b...@b...pl> wrote in message

    > kosztów.

    > 300 zl od oskarzonego nie dochodze. Inne kwestie mnie interesuja.
    >
    > Natomiast odnosnie oplat sadowych i prawa do sadu mam zdanie, ze sad musi
    > miec niemalze pewnosc odnosnie sytuacji majatkowej strony gdy ma zamiar
    > odrzucic wniosek o zwolnienie od kosztów, a nie jakies przypuszczenia.

    O, nie, to ty masz sądowi udowodnic,ze nie jestes w stanire poniesc
    kosztów. Bo to ty przychodzisz po prosbie do sadu, żeby raczył cię
    osądzić za darmo. Bo zasadą jest ża sprawy pieniackoskargowe sie płaci.
    To po to by odsiac mozliwie wielu "wrażliwych na honorze".

    > Poza
    > tym w innej sprawie na podstwawie identycznych danych inny sad uznal zwolnie
    > od kosztów sadowych.

    To nie Ameryka i precedensów nie ma. A moze tamten sad sie pomylił? Albo
    czytał inne orzeczenia SN? Kiedyś pisałem postanowienie o odmowie
    zwolnienia od kosztów faceta, który jest bezdomny i bezrobotny. Bo
    okazało sie, że na niego stoi parę hektarów ziemi. Powołałem orzeczenia
    SN z 1929 r. i z 1933 r. i slicznie wyszło, tak, że do niczego nie mozna
    sie było przyczepić.

    > na takiej podstawie uwazam ze istnieje droga odwolawcza (kasacja, skarga). I
    > takiej mozliwosci poszukuje.

    Nie ma. Nie zapłaciłeś, to i cię nie osądzono.

    --
    Falkenstein
    Ordo Lumine