    From: "pawel J" <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zasilek rodzinny pobrany nieslusznie...
    Date: Sun, 15 Dec 2002 10:15:40 +0100
    Sender: p...@p...onet.pl@pe18.tarnobrzeg.sdi.tpnet.pl

    Użytkownik "Roland Zerek" <r...@l...localdomain> napisał w
    wiadomości news:slrnavof0i.qe.rolandz@localhost.localdomain...
    : Witam,
    :
    : Prosze o porade, jak wybrnac z sytuacji, w ktorej moja zona pobiera
    : zasilek rodzinny oraz wychowawczy, a ja rozpoczalem dzialalnosc
    : gospodarcza. Dochody wzrosly na tyle, ze powinienem dawno to zglosic,
    : ale poniewaz przebywalem zaz granica i nie mialem czasu na NIC, to
    : zaniedbalem ta sprawe.
    :
    : Zasilek wciaz przychodzi do domu (wychowawczy, bo rodzinny u zony w
    : pracy). Ostatnio go nawet odkladamy do zwrotu. Ale mysle, ze to nalezy
    : uregulowac. Tylko jak, zeby nie popasc w tarapaty.
    Nie wiem dokładnie, jak będzie to wyglądać w twoim przypadku, ale cos
    podobnego kiedyś rozliczałem. Osoba, która dostawała ze swojego zakładu
    zasiłek rodzinny musiała go zwrócić w całości. Żadnych innych konsekwencji
    nikt nie wyciągał.
    Zresztą z zasiłkiem to chyba jest tak, że on jest przyznawany na rok na
    podstawie obecnych w chwili przyznawania dochodów
    Czy wogóle Twoim obowiązkiem było zgłaszanie, że po przyznaniu zasiłku
    dochody wzrosły?
    No chyba że wypełniając deklarację zaniżyłeś faktyczne dane...

    PawełJ