eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić? › Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.unit0.net!usenet.blueworldhosting.com!feeder01.bluewo
    rldhosting.com!peer01.iad.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.
    highwinds-media.com!nx02.iad01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostra
    da.pl!unt-exc-02.news.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrad
    a.pl.POSTED!not-for-mail
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Thu, 14 Nov 2013 22:59:17 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?
    In-Reply-To: <52853e82$0$2300$65785112@news.neostrada.pl>
    Message-ID: <Pine.WNT.4.64.1311142242470.2596@quad>
    References: <5...@p...onet.pl> <Pine.WNT.4.64.1311131050510.3552@quad>
    <52853e82$0$2300$65785112@news.neostrada.pl>
    X-X-Sender: moj@quad
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: TEXT/PLAIN; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8BIT
    User-Agent: Hamster/2.1.0.11
    Lines: 93
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 83.15.167.123
    X-Trace: 1384466496 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2287 83.15.167.123:64192
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 4436
    X-Received-Body-CRC: 2093282824
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:731425
    [ ukryj nagłówki ]

    On Thu, 14 Nov 2013, Kviat wrote:

    > Ale czym innym jest przekroczenie limitów, a czym innym wysyłanie spamu,
    > który w tym limicie się mieści.

    Kiedy oni powołali się na LIMITY właśnie.
    Limity określone w sztukach maile per okresy czasu.

    > Nie chce mi się czytać ich regulaminu

    Toć przytoczyłem - jest mowa o limitach przypisanych do konkretnej
    usługi? Jest. Na sztuki maili.
    Kto powiedział, że "ruch" mierzyć należy liczbą przesłanych bajtów?
    :)

    > nie z przekroczenia limitów, lecz właśnie w celu ograniczenia spamu.

    Kiedy CEL jest sprawą odrębną od ŚRODKÓW :)

    >> Inna sprawa, że sankcją jest odcięcie po 7 dniach, a nie
    >> odcięcie tak wot.
    >>
    >> Rzecz jasna, zgadzam się, że nijak ma się to do samowolnego
    >> uznawania wysyłanych ofert za spam.
    >
    > No i właśnie. Pytanie brzmi: kto uznaje wysyłane oferty za spam?

    Numer polega na tym, że podali limity (w mailach per okresy czasu)
    oraz powołali się w regulaminie na "specyfikację usługi".
    Nie wiem jaką specyfikację ma zainteresowany w umowie, ale jeśli
    zawiera ona zapis "limitów maili", to w sumie jedyne naruszenie
    regulaminu przez operatora wynika z natychmiastowego ocięcia.

    Zauważ - cały mój post wziął się właśnie z tego, że wskazywałem,
    iż to nie "spamowanie luzem" może stanowić formalną podstawę
    do hm... sankcji, lecz "przekroczenie limitów"!


    > Przecież nie firma hostingowa do której należy serwer wysyłający spam. To czy
    > przesyłka zawiera spam czy nie decyduje *odbiorca*

    Tylko o ile strony nie umówiły się, że "w rozumieniu regulaminu
    za spam uznaje się wysyłanie więcej niż 5 maili w sekundę i więcej
    niż 200 maili w godzinę" :D

    >> Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy
    >> oraz oczywistego pozwania Supermedia, onoż Supermedia proponuje
    >> wersję trzecią: inną umowę :>
    >
    > I słusznie.

    No to tyle.
    Do tego zmierzałem - w innej umowie nie będzie "limitu maili
    wysyłanych w jednostce czasu". Będzie spam rozumiany powszechnie,
    czyli ten zgłaszany przez niezadowolonych odbiorców i już.


    > Odpowiedzi już padły:

    No i podsumowywałem: te "własny serwer" nie były przedmiotem
    listu od Supermedii.
    Zwróciłem uwagę jedynie na to, że *ONI* proponują konkretne
    rozwiązanie, w postaci zgłoszenia się do ichniego działu
    handlowego i juz.
    Nic więcej :)

    Bez wnikania DLACZEGO.
    W sumie ani mnie ani zainteresowanego niekoniecznie interesuje powód,
    dla którego ustawili "limit wysyłek" - jest to jest, albo akceptujemy
    albo nie.
    Bez względu na fakt, że *prawdopodobnym* powodem jest, że dla tanich
    kont nie oplaca się rozsądzanie sporów o spam.
    Stawiają barierę wstępną która typowych spamerów odsiewa, a że przy
    okazji odsiewa niespamerów... no to przyjdą i zapłacą więcej ;)

    >> Klient dopłaci, to się okaże, że kwalifikacją do uznawania spamu
    >> nie będzie liczba wysłanych maili, lecz faktyczne skargi odbiorców :>
    >
    > O to to.

    Właśnie. Wskazywałem na stonę zupełnie ortogonalną od rozstrząsania
    przyczyn, dla których tak robią :)

    > Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę (nowe
    > warunki, może właśnie zaproponuje wykupienie osobnego IP?), zamiast
    > natychmiastowej blokady za spam

    Ops, nie tak.
    Z opisu wynika, że klient właśnie natknął się na mur.
    Znaczy na blokadę.
    Dopiero potem mu powiedzieli, że może dopłacić ;)

    pzdr, Gotfryd

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1