    Date: Thu, 14 Nov 2013 22:19:59 +0100
    From: Kviat <kviat@NIE_DLA_SPAMUneostrada.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

    > W sumie jest jeszcze jeden element, nie poruszony w wątku:

    > [...]
    > [...]
    >
    > Ototo.
    > Najwyraźniej chcą "więcej" :>

    Możliwe, ale niekoniecznie dlatego, że chcą dodatkowo zarobić, ale
    dlatego, że nie chcą stracić klienta (innych klientów?). O tym dalej.

    > Oczywiście, mi się nie zgadza, że naciągnęli regulamin przyjęciem
    > "zasad" w postaci limitów, jak rozumiem nie ujawnionych w momencie
    > podpisywania umowy?
    > Bo w treści którą podałeś poniżej:

    df

    > Jest zapisek:
    > " W przypadku przekroczenia, w trakcie opłaconego okresu
    > abonamentowego, wielkoœci limitu ruchu z i do sieci Internet,
    > określonego w specyfikacji konta lub pakietu"

    Ale czym innym jest przekroczenie limitów, a czym innym wysyłanie spamu,
    który w tym limicie się mieści.
    Nie chce mi się czytać ich regulaminu, ale ograniczenie ruchu może
    wynikać nie z przekroczenia limitów, lecz właśnie w celu ograniczenia spamu.

    > Inna sprawa, że sankcją jest odcięcie po 7 dniach, a nie
    > odcięcie tak wot.
    >
    > Rzecz jasna, zgadzam się, że nijak ma się to do samowolnego
    > uznawania wysyłanych ofert za spam.

    No i właśnie. Pytanie brzmi: kto uznaje wysyłane oferty za spam?
    Przecież nie firma hostingowa do której należy serwer wysyłający spam.
    To czy przesyłka zawiera spam czy nie decyduje *odbiorca* i to on (albo
    admin serwera odbiorcy) zgłasza taką korespondencję na blacklisty.

    Przecież to nie wina firmy hostingowej, że ląduje na blacklistach tylko
    *wina klienta* firmy hostingowej, który ten spam wysyła, a ściślej jest
    to "wina" tych odbiorców co takie maile zgłaszają jako spam.
    I tak dobrze, że w ogóle reagują. Są takie firmy hostingowe, które
    permanentnie mają na to wylane. Klient płaci to sobie może rozsyłać co
    chce. I permanentnie wiszą na blacklistach. Ilość klientów których mają
    sprawia, że mogą sobie na to pozwolić. Przy pewnej masie to staje się
    problemem (sic!) odbiorców.

    > Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy
    > oraz oczywistego pozwania Supermedia, onoż Supermedia proponuje
    > wersję trzecią: inną umowę :>

    I słusznie.
    (Zgaduję) Klient wykupił pewnie hosting współdzielony z opcją ressellera
    (może tworzyć podkonta dla swoich klientów). Takich kont resellerskich
    na tej maszynie pewnie jest wiele i do tego wszystko stoi pod jednym IP.
    Firma hostingowa wprowadzając takie limity chroni innych swoich klientów
    siedzących na tym IP. Co ważne, za spam nie zablokowała konta
    natychmiast (stały, długoletni klient?), tylko proponuje rozwiązanie
    polubowne: zmianę umowy (jak rozumiem zmianę pakietu).
    Odpowiedzi już padły:
    1) Własny serwer, jeżeli nie dedykowany to przynajmniej virtualka -
    koniecznie z przypisanym własnym IP (lub wieloma IP dla każdego
    "podklienta" osobne - tam klient może sobie wprowadzać sam limity dla
    swoich "podklientów" jakie chce (oczywiście w ramach wykupionych zasobów)
    2) Tańsze rozwiązanie, nadal na hostingu wspódzielonym:
    a) wykupić osobne IP dla siebie jako resellera i podpiąć pod niego
    swoich klientów
    b) wykupić dla swoich klientów IP (dla każdego osobny)

    Osobne IP dla każdego ze swoich "podklientów" ma taką zaletę, że możesz
    bardzo łatwo zidentyfikować, który z tych twoich "podklinetów" jest
    zgłaszany przez odbiorców jako spamer i tylko jemu konkretnie ograniczyć
    ruch lub przeprowadzić szkolenie czy inną pogadankę na temat weryfikacji
    (i legalności?) posiadanych baz adresowych.

    > Klient dopłaci, to się okaże, że kwalifikacją do uznawania spamu
    > nie będzie liczba wysłanych maili, lecz faktyczne skargi odbiorców :>

    O to to. I skargi innych klientów firmy hostingowej, którzy "siedzą" na
    tym samym, blokowanym IP.

    > Pewnie dlatego patrz wyżej.

    Jest trywialna. Firma hostingowa o tym wie i dlatego proponuje ugodę
    (nowe warunki, może właśnie zaproponuje wykupienie osobnego IP?),
    zamiast natychmiastowej blokady za spam, co jest zwykle równoznaczne z
    utratą (stałego, wieloletniego?) klienta.

    Pozdrawiam
    Piotr