    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Wed, 13 Nov 2013 11:04:32 +0100
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zarządca domeny blokuje wychodzące maile - co zrobić?

    On Mon, 11 Nov 2013, Adam wrote:

    > W firmie Supermedia jest wykupiony pakiet "Virtual Server".

    W sumie jest jeszcze jeden element, nie poruszony w wątku:

    > Jedna z firm to hurtownia. W pewnym momencie przestały wychodzić maile.
    [...]
    > i dostałem odpowiedź:
    [...]
    > Jeśli chcą Państwo poznać ofertę, która sprosta Państwa potrzebom
    > to proszę o kontakt z naszym Działem Handlowym
    > pod adresem i...@s...pl.

    Ototo.
    Najwyraźniej chcą "więcej" :>

    Oczywiście, mi się nie zgadza, że naciągnęli regulamin przyjęciem
    "zasad" w postaci limitów, jak rozumiem nie ujawnionych w momencie
    podpisywania umowy?
    Bo w treści którą podałeś poniżej:

    > Pełna wersja Regulaminu Supermediów:
    > http://smhost.pl/pub/files/Regulamin_uslug_SM_Host.p
    df

    Jest zapisek:
    " W przypadku przekroczenia, w trakcie opłaconego okresu
    abonamentowego, wielkoœci limitu ruchu z i do sieci Internet,
    określonego w specyfikacji konta lub pakietu"

    Inna sprawa, że sankcją jest odcięcie po 7 dniach, a nie
    odcięcie tak wot.

    Rzecz jasna, zgadzam się, że nijak ma się to do samowolnego
    uznawania wysyłanych ofert za spam. Formalnie mogłoby
    jednak być powodem ustalenia "limitu" (innego niż rozmiar
    łączny przesłanych danych).

    ALE:

    > Co można w powyższej sytuacji zrobić?

    Mi wychodzi, że oprócz wymienionej już w postach zmiany dostawcy
    oraz oczywistego pozwania Supermedia, onoż Supermedia proponuje
    wersję trzecią: inną umowę :>
    Klient dopłaci, to się okaże, że kwalifikacją do uznawania spamu
    nie będzie liczba wysłanych maili, lecz faktyczne skargi odbiorców :>

    > Migracja do innego dostawcy nie jest trywialna,

    Pewnie dlatego patrz wyżej.

    Podsumowując:

    Primo, sądzenie się go nie urządza, bo chce mieć "już".
    Secundo, zmiana dostawcy go nie urządza, bo patrz wyżej, sam wie.
    Tertio, jak klient chce płacić więcej, należy mu to
    umożliwić, wszak cenimy klienta, znaczy trzeba mu wskazać
    drzwi do działu handlowego i podać numer konta ;)

    Co innego klient bez krawata któremu nie zależy, bo taki
    mógłby iść do sądu ;)

    pzdr, Gotfryd