  • Data: 2006-04-23 10:41:42
    Temat: Re: Zarekwirowano mi (swiadek) plyty oraz dysk - co dalej?
    Od: gwaliszk <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Przestudiowalem i dalej nic nie widze, na jakiej podstawie twierdzisz ze
    > kradzione?

    Złodzieje samochodów złapani na gorącym uczynku również twierdzą że nie
    ukradli samochodu a jedynie go pożyczyli. Ludzie nie bądźcie naiwni, bo
    ewidentnie brakuje Wam samokrytycyzmu. Każdy utwór (film, muzyka,
    program, gra) podlega ochronie prawnej. Twórca takowego utworu (bądź
    wydawca) upublicznia na podstawie ściśle określonych zasadach (ustawa o
    prawie autorskim i prawach pokrewnych). Tym samym już pozyskanie
    programu w sposób niezgodny z tzw. licencją stanowi naruszenie prawa.
    Zaś już samo wydanie osobie trzeciej takowego (kradzionego) programu
    jest już zwykłym paserstwem.

    art. 284 kk -> przywłaszczenie prawa majątkowego (autorskie prawo
    majątkowe).

    art. 293 kk -> Przepisy art. 291 i 292 stosuje się odpowiednio do
    programu komputerowego