  • Data: 2006-02-05 14:43:22
    Temat: Re: Zapisano w spadku cudzą rzecz - co z tym??
    Od: sg <a...@s...org.pl_WITHOUT> szukaj wiadomości tego autora

    f...@g...pl napisał(a):
    > Mam takie jedno małe pytanie - co w przypadku, gdy spadkodawca, zapisze
    > jednemu ze spadkobierców, rzecz, która do niego nie należy?? Np.: spadkodwaca
    > kupił działkę jednemu z czterech synów (właścicielem jest syn), a w
    > testamencie napisał, że działką mają się podzilić wszyscy synowie??
    > Czy tak może być?? Czy może właściciel, musi zapłacić pozostałym 3 braciom
    > jakieś odszkodowanie?? A może ci 3 bracia, domagając się zachowku od tego
    > brata, który ma działkę, mogą do masy spadkowej tą właśnie działkę zaliczyć??
    > Będę wdzięczny za opinie.

> [...]

    Spadkodawca nie może dysponować nie swoimi rzeczami, więc takie
    wskazanie jest bezzasadne, ja mogę np. zapisać ci w spadku Inflanty ;-)
    Do masy spadkowej wchodzi jedynie to co spadkodawca miał w dniu śmierci.

    A co innej sytuacji to jeśli któryś z braci został pominięty w
    testamencie a nie został wydziedziczony, wówczas może domagać się
    zachowku w wysokości 1/2 lub 2/3 tego co by otrzymał gdyby nie było
    testamentu i to wtedy będzie się nazywało zachowek.

    sg