    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sat, 23 Oct 2010 15:53:54 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: Zakup za granica duze ilosci !

    On Wed, 20 Oct 2010, konieczko wrote:

    [...komuś...]

    > BO przyglupie

    Niepotrzebne.
    Wbrew wrażeniom pytanie wygląda na zasadne, a obelgi można
    zostawić choćby politykom.

    > sa takie procesory co nie wymagaja plyt glownych i opini poldebili.

    Z tym się zgodzę, niechby mikrokontrolery w ilości 300 to chyba
    w miarę sprawny elektronik amator zużyje - z 30 zrobi rzeczy
    pożyteczne do domu, pozostałe 270 zepsuje po drodze... :|

    > Jeszcze raz pytam na jakiej podstawie urzad celny moze odmowic mi jako
    > osobie prywatnej oclenia 300 procesorow ?

    Niestety, musisz się uzbroić w cierpliwość i najpierw sam odpowiedzieć
    na pytanie: co rozumiesz przez "osobę prywatną"?
    Czy uważasz że przykładowo przedsiębiorca prowadzący DG w formie
    DG osoby fizycznej albo S.C. *nie jest* osobą prywatną?

    To nie koniec dla cierpliwości ;)
    Po odpowiedzi na te pytania sugeruję sięgnięcie do archiwów
    .prawo.podatki, a i w samym .prawo by się pewnie coś znalazło,
    i przyjrzenie się pytaniu które w różnych odmianach wygląda
    tak: "czy gość zatrudniający 1000 pracowników, stawiający
    piec hutniczy, kupujący 500 ton kęsów i zamawiający kilka
    wagonów węgla dziennie nadal nie prowadzi DG tylko dlatego,
    że nie prowadzi sprzedaży?"
    Bo jak mniemam, do tego sprowadzasz problem "sprowadzenia na
    cele osobiste" (nie wiedzieć czemu nazywając je "prywatnymi",
    jakby gospodarcze do prywatnych nie należały :)).

    Uprzedzając - tak, celnicy powinni Ci podać podstawę prawną
    do swojego działania.
    I nie wiem, czy taka podstawa prawna istnieje.

    Ale jeśli tak, to pewnie oparta o to co Ci chcą wykazać,
    czyli "nabycie w *zamiarze* odsprzedaży" - przypomnę, że był
    taki charakterystyczny wyrok NSA (prawda, że sprzed nowelizacji
    ustawy o VAT) w którym US wygrał sprawę o "łupnięcie" VATem
    handlarza samochodami. Na podstawie "zamiaru".
    I takie "łupnięcie" dokonane "po" może chyba bardziej zaszkodzić,
    niż ściągnięcie podatku/podatków i cła "przed" :)

    I teraz deser (z cierpliwości) - czy aby podstawą "oporu"
    nie jest uzyskanie czarno na białym oświadczenia, że te
    procesory *w żadnen sposób* nie posłużą do celu zarobkowego?
    Nie mamy pojęcia co to za jakie, ale a nuż wartość przekracza
    jakąś granicę między wykroczeniem a przestępstwem i dobrze
    by było, aby dowód (w razie późniejszego wykorzystania
    gospodarczego) był "twardy" (a nie "nie wiedziałem" :P)

    > Uprzedzajac pytania posadze je sobie w ogrodku !

    A, w ten sposób niewątpliwie *pogrzebiesz* ewentualne dowody
    podejrzeń celników i skarbówki :D
    Popatrz na to tak: jak masz zamiar wrzucać na grupę obelgi
    tudzież argumentację, która wydaje (Ci?) się być śmieszno
    -absurdalna, to i informacje które tą drogą uzyskasz mogą
    mieć podobną wartość.
    "Grupowicz dostaje odpowiedź na to o czym pisał, nie to
    o czym myślał".
    Coś jeszcze - nie jestem doradcą :) (po polsku: nie wolno
    udzielać porad podatkowych "nieuprawnionych").

    pzdr, Gotfryd