eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem › Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z
    Das Onet]
    Date: Mon, 22 Apr 2024 22:08:06 +0200
    <uvlc3q$ksi$3$Robert_W@news.chmurka.net> <uvlr4e$umkj$1@dont-email.me>
    <uvm3mg$ksi$5$Robert_W@news.chmurka.net>
    <b7ETN.78455$kt2.25857@fx13.ams1> <uvoqb9$hea$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <8XZTN.457603$7uxe.77756@fx09.ams1> <uvq7i6$ban$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <o%iUN.985$szn3.666@fx07.ams1> <uvsqh1$gt8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <5CCUN.18978$KQ2.7315@fx02.ams1> <uvvoov$240$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <CaOUN.22663$RQ2.8052@fx01.ams1> <v00go0$jnb$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v00luq$3nor1$1@dont-email.me> <v00pnj$t93$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v02mhl$7uq8$1@dont-email.me> <v035k2$9j6$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v03tnc$g6n3$1@dont-email.me> <v03v7c$3p5$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <1bbugjv3zjned.12v6kdtug7oal$.dlg@40tude.net>

    W dniu 22.04.2024 o 18:02, J.F pisze:

    > Taa ... a odrzucali z powodów naukowych, czy politycznych?

    Tego nie wiemy (choć możemy się domyślać). Powody tych co nie udzielili
    odpowiedzi na pytanie jest poniekąd jasne.

    Ogólnie to nie wiem skąd pomysł, że rasy ludzkie muszą się jakoś
    diametralnie różnić w DNA - Kviatek pisze o co najmniej 20%. W związku z
    tym szympanse różniące się o 6% nie powinny być oddzielnym gatunkiem ani
    nawet rasą człowieka - on po prostu powinny być ludźmi;) A rasy psów
    różnią się w DNA jeszcze mniej niż rasy ludzi. Ponadto w obliczeniach
    procentu różnic dna prawodpodobnie pomijamy to, że spora część genów
    jest prawie identyczna u wszystkich eukariotów. Skoro Kvit twierdzi, że
    podział na rasy jest uzasadniony przy 30% różnicy w DNA, to by znaczyło
    że wszystkie eukarioty a nie tylko naczelne są jednym garunkiem i rasą.
    A i po odczytaniu genomu człowieka okazało się że genów jest... 5 razy
    mniej niż zakadano, a powołuje się on kategorycznie na twierdzenia
    sprzed tego odkrycia.

    > Ale czy te rasy psów to nie są setki lat hodowli i selekcji?

    Tak. Ale to bez znaczenia czy to proces naturalny czy sztuczny. Rasy
    występują też u wilków na przykład. I w zasadzie w większości gatunków.
    To że najlepiej w świadomości ludzkiej występują akurat rasy czy odmiany
    zwierząt i rowślin hodowlanych wynika z tego, że psa widział każdy a
    odmiany aligatora czy gekona mało kogo interesują.

    > Bo mieszają się bezproblemowo.

    Tak jak ludzie;)

    --
    Shrek