eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoZakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem › Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z Das Onet]
    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Zakonnica orzecznikiem ZUS i ginekologiem [Rybnik - 100+ dni prosto z
    Das Onet]
    Date: Mon, 22 Apr 2024 18:02:15 +0200
    <uvlc3q$ksi$3$Robert_W@news.chmurka.net> <uvlr4e$umkj$1@dont-email.me>
    <uvm3mg$ksi$5$Robert_W@news.chmurka.net>
    <b7ETN.78455$kt2.25857@fx13.ams1> <uvoqb9$hea$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <8XZTN.457603$7uxe.77756@fx09.ams1> <uvq7i6$ban$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <o%iUN.985$szn3.666@fx07.ams1> <uvsqh1$gt8$2$Shrek@news.chmurka.net>
    <5CCUN.18978$KQ2.7315@fx02.ams1> <uvvoov$240$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <CaOUN.22663$RQ2.8052@fx01.ams1> <v00go0$jnb$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v00luq$3nor1$1@dont-email.me> <v00pnj$t93$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v02mhl$7uq8$1@dont-email.me> <v035k2$9j6$1$Shrek@news.chmurka.net>
    <v03tnc$g6n3$1@dont-email.me> <v03v7c$3p5$1$Shrek@news.chmurka.net>

    On Sun, 21 Apr 2024 23:07:56 +0200, Shrek wrote:

    > https://pl.wikipedia.org/wiki/Typologia_antropologic
    zna

    > W 1999 69% antropologów w Stanach Zjednoczonych odrzucało pojęcie rasy,
    > w Polsce w 2001 odrzucało to pojęcie 25% antropologów fizycznych,
    > jednakże w badaniach ankietowych, na podstawie których zebrano te dane,
    > wśród amerykańskich antropologów _tylko_46%_ udzieliło w ogóle
    > odpowiedzi na to pytanie, gdy w Polsce 94% ogółu respondentów[2].
    >
    > W tych 69% jest "drobna" manipulacja - nie 69% odrzuciło koncepcję rasy
    > a 69% z 46% czyli 32% - czyli podobnie jak w Polsce - szeroki naukowy
    > konsensus;)

    Taa ... a odrzucali z powodów naukowych, czy politycznych?

    Bo z jednej strony rozumiem - kolor włosów nic nie znaczy,
    kolor oczu nic nie znaczy, to czemu kolor skóry miałby coś znaczyć,
    a z drugiej to jednak rzuca się w oczy, jest jakis "dominujący",
    no i towarzyszy mu pare dodatkowych cech, już może nie tak wyraźnych

    > Stwierdzenie że rasy psów istnieją nie jest wcale trudne. Stwierdzenie
    > że skoro w całym świecie zwierzęcym rasy istnieją prowadzi do tego że
    > albo człowiek jest jakimś ewenementem którego klasyfikacja jest zupełnie
    > inna niż reszt stworzeń albo jest to zwykła cenzura.

    Ale czy te rasy psów to nie są setki lat hodowli i selekcji?
    Bo mieszają się bezproblemowo.

    W dodatku można się spotkać z opisami "cech charakteru" różnych ras,
    ale nie wiem ile w tym prawdy ... no, labradory lubią pływać,
    choc ktos pisał o konstrukcji nosa ...

    J.