    From: sqlwiel <j...@g...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyrok nakazowy za zdjęcie z fotoradaru
    Date: Tue, 24 Jan 2012 21:20:48 +0100

    W dniu 2012-01-24 20:34, pszestempca pisze:
> [...]
    > ja lub żona, ciężko to obecnie stwierdzić, bo miało to miejsce w
    > kwietniu ubiegłego roku, jechaliśmy wtedy razem. Straż ponoć prowadziła
    > w tej sprawie korespondencję, ale ze względu na to, że przez 2-3
    > miesiące nie odwiedzałem skrzynki pocztowej w miejscu zameldowania,
    > korespondencja pewnie wróciła. Udało mi się ustalić, że sprawa dotyczy
    > zdjęcia wykonanego fotoradarem i przekroczenia prędkości o 10km/h. W
    > korespondencji proponowano ponoć 100zł mandatu, teraz mam do zapłacenia
    > prawie 300zł.
    > Czy coś w tej sprawie można jeszcze zrobić?
    Tak, złożyć sprzeciw, ale na moje oko nie wygrasz.

    Na wyroku mam informację, że
    > w ciągu 7 dni mogę wnieść sprzeciw do sądu. Z czym się wiąże wniesienie
    > takiego sprzeciwu?
    Odbędzie się rozprawa (czy posiedzenie sądu, olewam te nazwy), a ew.
    kara będzie nieco wyższa.
    Będę musiał brać udział w dalszym postępowaniu?
    Nie musisz, możesz przesłać wyjaśnienia pocztą.
    Mogę
    > się jakoś bronić?
    Tak.
    Koszty mogą wzrosnąć?
    Tak. Na 100%.
    Smaczku sprawie dodaje fakt, że
    > zdjęcie pochodzi z okresu, gdy nie było zdaje się przepisów wykonawczych
    > odnośnie ustawiania i oznaczania fotoradarów (przynajmniej taką
    > informację wygooglałem).
    No to na tym się oprzyj i się broń.
    Ja w podobnej sprawie wygrałem przed sądem. Sąd orzekł, że komendant SM
    przekroczył swoje kompetencje. Dokumentacja - w archiwum tej grupy i w
    sieci (nie łączyć z moim nickiem, zmieniam je)
    Za niewskazanie może Cię oskarżyć policja (a nie SM) i musi Ci wtedy
    udowodnić celowość (intencję, zamiar - walę te określenia) niewskazania.

    A nawet gdybyś miał zapłacić te 500 zamiast 100 - to moim zdaniem warto
    się bronić "dla prawdy". Nie dajmy się sprowadzić do roli bydła.

    --
    Tnx. SQLwiel