    From: "jaQbek [z pracy]" <j...@p...null>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wyręczenie gminy w budowie drogi
    Date: Thu, 24 Jan 2008 14:52:55 +0100

    news:fn7dd4$3iq$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "jaQbek" <j...@s...eu> napisał w wiadomości
    >
    > Od technicznej strony, to ja bym zaczął od obejrzenia mapki w Wydziale
    > Geodezji i ustalenia, do kogo należą grunty pod tymi polnymi drogami.
    > Jeśli do gminy - bo pewnie tak jest - to należy na piśmie zapytać Gminę,
    > czy tam jest droga, czy to nie jest droga. jak jest droga, to ma spełniać
    > prawem przepisane parametry. Jak nie ma drogi, to budynek jest bez
    > dojazdu, więc nie ma pełnej użyteczności i roszczenie do developera.
    Zadzwoniłem do Urzędu Gminy i dowiedziałem się, że ulica Poniatowskiego, a
    właściwie jej część należąca do gminy, kończy się zaraz za moim blokiem,
    przy tym tzw. "łączniku", natomiast sam łącznik nie jest drogą gminną, a
    jedynie "drogą zwyczajową" znajdującą sie na terenie prywatnym.
    Poinformowano mnie również, iż o tym, do kogo należy, mogę dowiedzieć się w
    Starostwie Powiatowym, jednakże nie dodzwoniłem sie tam i nie wiem, czy ze
    względu na ochronę danych osobowych udzielą mi tej informacji.
    Developer twierdzi, że kupił działke z dojazdem, aczkolwiek osoba z którą
    rozmawiałem nie potrafiła mi powiedzieć, z której strony ten dojazd jest i
    czy powinien jakies parametry spełniać. Będę słał pismo w tej sprawie.
    A gmina ulicę Poniatowskiego zamierza zbudować do końca przyszłego roku.