    From: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie zmieniające
    Date: Tue, 19 Aug 2008 23:35:18 +0200

    W wiadomości news:0384.000005ad.48ab37ee@newsgate.onet.pl e-droch
    <m...@o...eu> pisze:

    > No tak - z tego rozumiem, że nowe warunki mogą być istotnie gorsze od
    > obecnych.
    Oczywiście.

    > A w przypadku przyjęcia nowych warunków - obowiązują one od złożenia
    > oświadczenia o ich przyjęciu, czy też od końca okresu wypowiedzenia?
    Po upływie okresu wypowiedzenia.

    > Natomiast w przypadku nie przyjęcia - w związku z tym, że jest to
    > traktowane jako wypowiedzenie umowy przez pracodawcę, przysługują m.
    > in. 3 dni na poszukiwanie pracy, tak?
    Niekoniecznie. Art. 37 KP.

    > Jeszcze pytanie, raczej retoryczne - czy za skuteczne zapoznanie się z
    > treścią wypowiedzenia można uznać przeczytanie go w pośpiechu, gdy nad
    > uchem sapie przełożony i pyta "akceptujesz, czy też nie"?
    Nie ma czagoś takiego jak skuteczne zapoznanie się.
    Przełożony może sobie sapać aż do apopleksji, to dla ciebie nie ma
    znaczenia.
    Ty masz kupę czasu na decyzję, konsultację z prawnikiem itp.

    > Dzięki, to jest cenna informacja. Faktem jest, że można pracownika
    > oddelegować na 3 miesiące, ale oczywiście w ramach przepisów KP
    > (noclegi, przejazdy, dieta).
    To co innego (art. 42 §4). Jest tu jednak spore pole do manipulacji.

    --
    Jotte