    From: "e-droch" <m...@o...eu>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypowiedzenie zmieniające
    Date: Tue, 19 Aug 2008 23:15:26 +0200
    Sender: k...@n...onet.pl

    > W wiadomości news:0384.0000056d.48ab22eb@newsgate.onet.pl e-droch
    > <m...@o...eu> pisze:
    >
    > Ja tu nic niezgodnego z prawem nie widzę.
    > Wymówiono ci dotychczasowe warunki pracy i płacy proponując nowe (art. 42
    > KP).

    No tak - z tego rozumiem, że nowe warunki mogą być istotnie gorsze od obecnych.

    > Odmowa podpisania jest bez znaczenia i nic nie daje.
    > Masz połowę obowiązującego cię okresu wypowiedzenia na decyzję czy
    > przyjmujesz czy nie (chyba, że w wypowiedzeniu nie ma o tym pouczenia, to
    > wtedy masz na decyzję cały okres wypowiedzenia).
    > Ale uwaga - jak nie odmówisz (na piśmie najlepiej) to zostanie uznane, że
    > przyjmujesz.

    A w przypadku przyjęcia nowych warunków - obowiązują one od złożenia
    oświadczenia o ich przyjęciu, czy też od końca okresu wypowiedzenia?
    Natomiast w przypadku nie przyjęcia - w związku z tym, że jest to traktowane
    jako wypowiedzenie umowy przez pracodawcę, przysługują m. in. 3 dni na
    poszukiwanie pracy, tak?
    Jeszcze pytanie, raczej retoryczne - czy za skuteczne zapoznanie się z treścią
    wypowiedzenia można uznać przeczytanie go w pośpiechu, gdy nad uchem sapie
    przełożony i pyta "akceptujesz, czy też nie"? Zreszta, to nic nie zmienia,
    chłopaki nie płaczą :)

    > Wg mnie nie, gdyż umowa o pracę zgodnie z art. 29 §1 pkt 2 określa miejsce
    > pracy. Pracodawca nie może tej umowy po prostu złamać. Wypowiedzenie
    > naturalnie jest ważne i jego tryb biegnie.

    Dzięki, to jest cenna informacja. Faktem jest, że można pracownika oddelegować
    na 3 miesiące, ale oczywiście w ramach przepisów KP (noclegi, przejazdy, dieta).

    Pozdr.!
    e-droch