    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Wypadek samochodowy- I co dalej?
    Date: Sat, 20 Nov 2004 13:51:05 +0100

    news:cnn1en$up9$1@opal.icpnet.pl...

    > Jeżeli jeździsz samochochodem i twierdzisz, że NIGDY nie będziesz miał
    > wypadku to masz bardzo mały rozumek i dalsza rozmowa z tobą jest
    bezcelowa.
    > Przypominam, że przestępstwo z art.177 można popełnić tylko z winy
    > nieumyślnej.
    > Wiesz o tym?

    jak rzadko, to się z Tobą zgadzam. Po prostu się nie da. Można tylko obniżyć
    statystycznie prawdopodobieństwo. Mnie w ciągu 20 lat udało się uniknąć, ale
    jak bym napisał, że zawsze zgodnie z prawem jeździłem, to bym musiał sam
    sobie w twarz napluć. też uważam, ze nie da się. Stąd, jeśli wina nie jest
    umyślna, to nie ma sensu stosować wysokich kar. Oczywiście, jak do wypadku
    dochodzi na skutek kretynizmu kierującego, który w sposób oczywisty
    podchodzi lekceważąco już nawet nie tyle do przepisów, co do normalnych
    zdroworozsądkowych zasad, to jestem za surowymi wyrokami. Takich debili
    powinno się eliminować z dróg. Przy czym jestem za szerszym zabieraniem na
    dłużej uprawnień do prowadzenia pojazdów, co miał by cel odstraszający, ale
    jednocześnie prewencyjny realizowany poprzez eliminację niebezpieczeństwa.
    Coś, jak zamykanie wariatów w szpitalu psychiatrycznym.