  • Data: 2018-08-09 16:19:06
    Temat: Re: Wynajem mieszkania, coś zjada mi prąd
    Od: q...@t...no1 (Queequeg) szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > No to tak, to działało bardzo wiele lat temu. Już w latach 90-tych był
    > osobny przewód zerowania bezpieczeństwa-czy jak się to tam obecnie nazywa.

    To budownictwo jest bardzo stare (nie wiem który rok, ale pewnie ok. 50-go
    albo starsze) i nie ma tu doprowadzonego osobnego przewodu ochronnego. PEN
    (przewód neutralny + ochronny) są rozdzielone dopiero w mieszkaniu (było
    to, wnioskując z "epoki" rozdzielnicy i bezpieczników, zrobione długo,
    długo po wybudowaniu budynku, pewnie podczas remontu).

    W moim starym mieszkaniu, wybudowanym jakoś na początku lat 90, też tak
    było, tylko przewody nie były rozdzielone. Szły do każdego gniazdka dwa
    przewody i był zrobiony mostek (PEN szedł najpierw do bolca, a potem do
    zera w gniazdku).