  • Data: 2006-03-26 10:09:08
    Temat: Re: Wymuszenie rozbojnicze - Edyta gorniak
    Od: Johnson <j...@n...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Przemek R. napisał(a):
    > Dzisiaj obejrzalem o tej akcji w Dziendobry TVN i nie rozumiem 3 rzeczy,
    > Czlowieka ktory proponowal kupno legalnie sporzadzonego swojego
    > materialu filmowego oskarzono o wymuszenie rozbojnicze oraz stosowanie
    > grozb karalnych.

    > 1. niech mnie ktos oswieci gdzie tu byla przemoc, grozba zamachu na
    > zdrowie albo gwaltowny zamach na meinie (wymuszenie rozbojnicze)
    > (stwedrzenie ze ktos kogos zameirza zniszczcyc nie jest grozba bezprawna
    > bo zniszczyc mozna zgodnie z prawem - np sprzedajac prawdziwy material
    > gazetom)

    Raczej winno być art. 191 kk, ale może gość czym groził wcześniej, przed
    nagraniem TV, we wcześniejszych rozmowach.

    > 2. postawiono delikwentowi rowniez zarzut stosowania grozb karalnych,
    > pytam wiec na czym one polegaly.

    Groźby karalne będą jak najbardziej - groził popełnieniem przestępstwa z
    art. 212 kk, względnie art. 216 kk - to dałoby się uzasadnić.
    Rozpowszechnianie nagich zdjęć (a chyba o tym była mowa) może narazić
    edytkę na poniżenie w opinii publicznej, albo być znieważające.

    > 3 zastosowano srodek zapobiegawczy w postaci tymczasowego aresztu
    > z powodu obawy matactwa poneiwaz oskarzony nie przyznal sie do winy,
    > pytam sie na jakiej podsatwie skoro materiał filmowy zawiera
    > wszystkie zdarzenia, na czym ma polegac te matactwo? A realna grozaca
    > mu kara na pewno nie siegnie 8 lat.

    Rzeczywiście, co do prawidłowości tymczasowego aresztowania można mieć
    wątpliwości, ale akt nie znamy, może tam jest coś więcej. Zawsze można
    złożyć zażalenie na areszt.
    Ja złożyłbym zażalenie plus wniosek o wszczęcie postępowania karnego
    przeciwko bandzie rutkowskiego.

    --
    @ Johnson

    --- za treść postu nie odpowiadam
    "Gdy nie wiemy czegoś w ogóle, bądź wiemy mało - jesteśmy skłonni do
    podstawiania uczuć w miejsce rozumu"