  • Data: 2011-11-08 11:26:58
    Temat: Re: Wykryte przeoczenie US. Czy to przejdzie?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 8 Nov 2011, NKAB - wrote:

    > Tak, tak pamietamy:

    [...]
    > rachunek uproszczony,
    [...]
    > i to wszystko po bardzo szybkim wprowadzeniu ustawy o vat
    > dla społeczeństwa nie mającego pojęcia o księgowości.

    ...przez zespół który najwyraźniej miał podobne pojęcie o działaniu
    prawa i zapisał "zabezpieczenia". Całkiem jak szpece od opiniowania
    prawa o ruchu drogowym (dwufazowy skręt w lewo rowerem do dziś
    nie jest dopuszczalny, zaś "zabezpieczenie" z usunięciem przepisu
    nadinterpretowanego jako dającego pierwszeństwo jezdni nad DDR
    dopiero co zniesiono bo ciężkich bojach, podobny przepis dotyczący
    pieszych nadal jest w PoRD i nadal jest nadinterpretowany).

    Później eksperci tegoż zespołu wyrażali w prasie zdziwienie
    ...pamiętacie nad czym? - ano właśnie nad tym, że USy to
    "zabezpieczone" prawo... STOSUJĄ!
    No normalnie tragedia, zapisaliśmy że literówka w fakturze
    czyni ją nieważną, w innym miejscu napisaliśmy że od
    nieważnej faktury nie wolno odliczyć VAT ale odprowadzić
    trzeba, jeszcze gdzie indziej że oprócz odsetek należy
    się kara, i teraz ten zły US tak właśnie robi.
    Coś w tym stylu profesor z tamtej ekipy później w mediach
    komentował :>

    > Ile kobiet, kwiaciarek, handlarek pietruszką itp
    > wychodziło od naczelnika US z płaczem,
    [...]
    > a nczelnicy rozkładali ręce i mówili, że wszysko muszą teraz
    > obciązyć vatem i obliczyć odsetki i zapłacić to w terminie

    Tak właśnie.

    > Może ktoś wiecej napisze bo ja nie mam już ochoty.

    Ja napiszę.
    Że "sukces budżetowy" został ogłoszony.

    pzdr, Gotfryd