  • Data: 2007-12-20 12:56:32
    Temat: Re: Wykorzystanie fotografii do własnych celów
    Od: Tiamat <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 20 Gru, 00:07, "Tomek G." <b...@b...pl> wrote:

    > Nie twierdze, ze chodzilo o "zdjęcie własnego ciała" tylko "wlasne".
    > Oznacza to, ze kupujacy posiada "wlasne" foto - czyli ma do niego prawa
    > autorskie, itd. To chyba znaczy, ze to jego wlasnosc - myle sie ?
    > A tak bylo to zapisane w tytule aukcji "cos tam, cos tam z wlasnym zdjeciem"
    > Ja chyba nie musze byc policja aby tego pilnowac, mam
    > dowod w postaci korespondencji e-mailowej, ze kupujacy mi dostarcza
    > foto i dalej robie z tego projekt produktu ktory wystawiam na aukcji.
    >
    > pozdrawiam
    > tomek g
    z prawami autorskimi w gole sa jaja z ktorymi zaden ch*j z zadnej wsi
    sobie nie poradzi, np: zalozmy ze gosc robi sobie zdjecie wlasnym
    aparatem wlasnej twarzy, ale w tle jego twarzy jest bilbord z twarza
    jakiejs osoby albo po prostu jakas osoba np: dody albo jakiejs innej
    osoby nie koniecznie slawnej tylko reklamujacej spodnie albo stojace
    na przystanku. To taka osoba, w momencie jak zabaczy siebie na zdjeciu
    internecie, TV, albo na czyjejs koszulce( domyslam sie ze to wlasnie
    Twoj fach) albo jej sponsor czy ktos powiazany, bedzie miala pretensje
    do Ciebie, czy do goscia ktory zrobil zdjecie, tyczy sie to nie tylko
    Twojej dzialalnosci albo w ogole. Albo zakladajac ze potrafisz tak
    doskonale zrobic, wymodelowac na kompie czy gdzies indziej na super
    maszynie tawrz ktora okaze sie w 99,999% podoba do jakiejs tam slawej
    osoby ktorej nie znasz, ale ona moze to zobaczyc na Twojej koszulce,
    moze Cie podac do sadu?.A jesli tak to jak przed sadzem udowodnisz ze
    to Twoje dzielo, jak to sie w ogole udawadnia ze np: grafika, malarz,
    mysliciel, czy muzyk nagral wymyslil to sam u siebie, zaprasza sie
    sedziow do swojego studia muzycznego czy tez bierze sie gitare i gra
    przed przsieglymi ;P, albo udawadnia sie ze o tym juz Ty wczesniej
    pomyslalem, tylko ze tego nie zapisales, a nawet jesli zapisales to
    jak udowodnic ze zrobiles to tego i tamtego dnia?.

    Radze Ci zrobic jedna rzecz, nie zawracaj sobie tym glowy jak sam
    widzisz to absurdalne i te cale prawa autorskie rowniez, prawo tutaj
    zniezwykle kuleje ale sa ludzie ktory tego naduzywaja i np: wylaczaja
    serwis napisy.org sugerujac ze tlumaczenie filmow to kradziez.

    Pozdrawiam.