    From: Olin <k...@a...w.stopce>
    Subject: Re: Wszystko będzie zamknięte
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Tue, 10 Nov 2020 14:35:38 +0100

    Dnia Tue, 10 Nov 2020 12:37:45 +0100, Robert Tomasik napisał(a):

    > W centrum Onkologicznym w Brzozowie po prostu pilnują, by się tam nikt
    > nie plątał. Jak rodzina przywozi pacjenta, to przejmują "na bramce" i
    > odnoszą doczesny dobytek pacjenta do łóżka. Jak trzeba, to pchają wózek
    > z pacjentem. W ten sposób rodziny pacjentów się po szpitalu nie plątają.

    Media mętnego donoszą, że nie wszędzie wygląda to tak budująco:

    https://wyborcza.pl/7,75398,26496200,zolnierze-meldu
    ja-sie-w-szpitalach-do-liczenia-lozek-dyrektorzy.htm

    <<Patrol przyszedł w niedzielę. To jest tak naprawdę kłopot, bo trzeba się
    tymi żołnierzami zajmować, jakby nie dosyć było innej roboty. Zażyczyli
    sobie osobnego pokoju z komputerem. Dostali, ale i tak kompletnie nie
    wiedzieli, jak się zabrać do roboty, bo na oddział nie mają prawa wchodzić.
    My mamy 70 łóżek covidowych, ale chorych już ponad 100. Zdziwili się i
    poszli.
    Zdziwiłem się, jak przyszli, bo to nie żaden WOT, tylko trzy czerwone
    berety. Posłałem ich na szkolenie BHP. Potem spytałem o dokumenty. Musi być
    przecież podstawa do urzędowania wojska w szpitalu. A oni, że mają rozkaz.
    Jaki rozkaz? No, ustny rozkaz! Mówię im na to: ,,Wy macie rozkaz, ale ja nie
    mam nic". ......................................... Skoro nie ma
    przepisów, na podstawie których sami mogliby liczyć łóżka, to żeby
    przynajmniej im co tych kilka godzin dawać informację na karteczce, ile
    jest tych wolnych łóżek, a żołnierze niech podadzą dalej. Tylko po co taka
    szopka? Zadzwoniłem w końcu do ich dowódcy i tłumaczę, jak jest. Spytał, co
    ma robić? Mówię, żeby ich zabrał. No i przysłał po nich auto. Odjechali.>>

    Żeby uniknąć zarzutów o defetyzm przytoczę również bardziej optymistyczną
    historię:
    <<U mnie pojawili się chłopak i dziewczyna z WOT i jeszcze dwójka z
    rezerwy. Mówię sobie, że pójdę z nimi na miękko, i pytam o jakieś
    upoważnienia. A oni, że dowódca kazał, to przyszli. Rozkazu na piśmie nie
    ma, wszystko na gębę. Mają uzupełniać tabelkę. No i policzyli szybko łóżka.
    Zaraz potem mówią: ,,Co się tu będziemy nudzić, niech nam pan coś da do
    roboty". Pomogli przy prostych rzeczach przy chorych. Fajni tacy młodzi.>>

    W sumie ponoć - rutynowo - chodzi o propagandę:

    <<Dyrektor jednego ze szpitali: - To jakaś tragikomedia. Baza danych o
    liczbie łóżek covidowych powinna być w Instytucie Kardiologii w Aninie,
    dokąd wszyscy musimy zgłaszać każdego pacjenta z koronawirusem. Czemu
    Ministerstwo Zdrowia z niej nie korzysta? Akcja z żołnierzami to
    propagandowa ściema, zresztą jak wiele innych w czasie tej epidemii.>>

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl