  • Data: 2005-11-08 04:16:46
    Temat: Re: Windykacja z Anglii- troche długie
    Od: rost <k...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    B.Paciorek wrote:

    > Generalnie mnie tym zdenerwował i niechce mu tego odpuścić.
    >
    > Problem;
    >
    > Na ile się orientuje skoro niebyło żadnej umowy mogę uznać za
    > właściwy sąd położenia firmy która wystawiła fakturę sprzedaży w Polsce?

    Nie ma znaczenia. Podlegacie obu jurysdykcjom jednoczesnie, o ile
    wczesniej nie ustaliliscie inaczej.

    > Jak długo i czy w ogóle jest możliwe zwindykowanie uznanego przez
    > sąd Polski nakazu zapłat od firmy zagranicznej konkretnie w Anglii?

    Anglia to nie panstwo prawa Lecha Kutasa Gardockiego. Sa propozycje umow
    miedzynarodowych wykonywania wyrokow zagranicznych, ale na szczescie to
    mrzonka.

    > 520 funtów to nie jest dużo i koszty wszelakie mogą przewyższyć
    > wartość sporu- ale chodzi mi o zasady- niezapłacnie całej faktury przez
    > kontrachenta, który ją podpisał, bo zmienił zdanie jest karygodne,
    > Chce mu poprostu narobić wstydu i tyle!
    >
    > Jak długo może trwać cały taki cyrk;
    > -uzyskanie nakazu zapłay,

    W panstwie prawa, szybko. W Anglii, pare miesiecy.

    > -windykacja zapłaty z Anglii.

    Niedopuszczalna.