  • Data: 2023-09-22 23:27:22
    Temat: Re: "Wawrzyk wymuszał na polskich dyplomatach wydawanie wiz"
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 22.09.2023 o 10:22, J.F pisze:

    > No ale zeby pobierac zasilek, to przeciez musza jakos
    > zalegalizowac/zglosic pobyt.
    > Zglaszaja sie np w Niemczech i Holandii i nikt ich juz nie weryfikuje?

    Nawet na obszarze Niemiec pomoc uchodźcom jest na poziomie landów, więc
    możesz w Berlinie i Kolonii pobierać.

    > Poza tym legalnie bez wizy nikt ich nie wpusci.

    Właśnie dlatego oni chcą nielegalnie. Bo legalnie, to polski socjal
    dostaną i jeszcze u nas będą ich pilnować.

    > Ale jak ich stac na pare tys $, to moze i mogliby wizę legalnie
    > uzyskać? Turystyczną.
    > Tylko, ze to moze byc dowód, ze nic im w kraju nie zagraża, i
    > proszenie o azyl jest nieuzasadnione.

    Wydaje mi się, że to jeden z powodów, dla których albo goście legalnie z
    wizami kombinują, albo właśnie przez zieloną.

    > No cóż, mamy przecież przykład z za miedzy. Zadnej wojny przeciez nie
    > ma, tylko specoperacja, jest legalna władza, demokratycznie wybrana,
    > czego ci Ukrincy chca.

    Wydaje mi się, ze część uciekała, bo nie wierzyła, że armia zatrzyma
    Rosjan. Po za tym, jak "odskakiwali" z terenów przyfrontowych to już im
    było wszystko jedno, czy zatrzymają się koło Lwowa, czy w Polsce. A ty
    wyższy socjal, zwłaszcza, gdy go wydajesz na Ukrainie.

    > A na Białorusi, to nawet specoperacji nie ma..

    Ale przecież to nie Białorusini głównie uciekają.

    --
    (~) Robert Tomasik