  • Data: 2013-08-21 11:16:43
    Temat: Re: Uszkodzenie kajaka na spływie - odpowiedzialność
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 21 Aug 2013, Liwiusz wrote:

    > Uczepiliście się nie wiem jak tych komend. Jej mogło w ogóle nie być.
    [...]
    > A tak to po prostu pech płynącego.

    Odnoszę wrażenie, że część "oporu materii" przy dyskutowaniu tego
    przypadku bierze się z mocnego przekonania, że do odpowiedzialności
    konieczna ma być *wina*.
    A to co piszesz na końcu warto podkreślić: odpowiedzialność
    najmcy, korzystającego i innych takich wynika również z "gołego"
    ryzyka, całkiem *bez* winy!
    To zaś prowadzi do wniosku, że być może słuszna jest teza że
    "należało oczekiwać że kajak ma wytrzymać" (nie wiem, nie znam
    się), ale wtedy to odpowiedzialny musiałby wykazać że była to
    "wina kajaka" (wada, poprzednio istniejące uszkodzenie o którym
    nikt nie wiedział), co trochę zmienia trudność dowodową.
    Nie wystarczy powiedzieć "zawsze mi kajaki wytrzymywały".

    pzdr, Gotfryd