  • Data: 2013-06-27 11:16:01
    Temat: Re: Ustawa śmieciowa, współwłasność, ale nie mieszka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 26 Jun 2013, A5tu5 wrote:

    > Witajcie,
    > w myśl ustawy śmieciowej i tych nieszczęsnych deklaracji może mi ktoś
    > powiedzieć jak wypełnić to dziadostwo w sytuacji gdy jestem współwłaścicielem
    > nieruchomości, w której JA nie mieszkam (a zatem JA nie produkuję śmieci),
    > natomiast w tej nieruchomości mieszkają i produkują śmieci INNI
    > współwłaściciele?
    >
    > Wiem, że deklaracje składam sam za siebie, no ale jak ją wypełnić abym nie
    > był obciążony kosztami wywozu śmieci - i czy w ogóle to możliwe?
    >
    > Trochę googlałem ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi...

    IMVHO nie ma takiej, a ewentualne ustalenie da dopiero "wykładnia sądowa"
    jak współwłaściciele zaczną się sądzić.
    Pierwsze czego nie napisałeś, to OD CZEGO jest opłata za śmieci w Twojej
    gminie? Bo tam jest trochę do wyboru, a to od liczby mieszkańców, a to
    od powierzchni, a to od zużycia wody.

    Tak "na rozum", niezależnie od ustalenia czy podatek ten jest solidarny
    (przyznam że nie sprawdzałem), wydaje się, iż to samo kryterium powinno
    później dotyczyć ustalenia jaka część należności przypada na konkretną
    współwłasność.

    pzdr, Gotfryd