  • Data: 2006-05-12 13:02:54
    Temat: Re: Uprawnienia przesłuchiwanego.
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    enwy [###e...@w...pl.###] napisał:

    > Ludzie po co Wam na przesluchaniu dyktafon???? Przeciez to co
    wyjasniasz
    > lub zeznajesz jest zapisywane w tym samym czasie do protokolu, ktory
    > zreszta osobiscie sie podpisuje. Taki protokol przesluchania jest
    chyba
    > wystarczajacym dokumentem tego co sie powiedzialo.

    W praktyce, to faktycznie różnie z tym bywa niestety. A przynajmniej
    od czasu do czasu słychać tego typu zarzuty. Faktem jest, że to
    policjant wybiera to, co jemu się wydaje istotne do zaprotokołowania.
    Protokół to nie stenogram. Czasem faktycznie może to nawet bez złej
    woli policjanta wpłynąć na treść zeznań, zaś z mojego doświadczenia
    wynika, że przeważająca większość świadków protokołu później nie czyta
    tylko podpisuje w ciemno.