    Subject: Re: Umowa użyczenia lokalu vs umowa najmu
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <6083bc2e$0$23915$65785112@news.neostrada.pl>
    <1FQgI.113758$J9H.86153@fx12.ams1>
    <6083e984$0$550$65785112@news.neostrada.pl>
    <ftohI.53139$EuP9.37899@fx31.ams1>
    <6087c31c$0$560$65785112@news.neostrada.pl>
    <qy0iI.63826$WSCb.33446@fx16.ams1>
    <60892ec8$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <cqoiI.377769$7h83.50633@fx43.ams1>
    <608bb8e2$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <r5PiI.469314$ZHb1.66867@fx41.ams1>
    <60910af3$0$513$65785112@news.neostrada.pl>
    <dhnkI.176595$3gBe.122521@fx01.ams1>
    <60924978$0$542$65785112@news.neostrada.pl>
    <M%ukI.116558$GSG5.97299@fx18.ams1>
    From: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
    Date: Wed, 5 May 2021 13:17:33 +0200

    > Niepłacenie i następujące po tym egzekucje to chyba codzienność? Skoro
    > ludzie z nich korzystają to wygląda, że szansa na odzyskanie długu jest.
    > A niepłacić można bo można nie mieć gotówki, można mieć zaś samochody,
    > nieruchomości i inne dobra dające się pienieżyć.

    Dyskusja jest jednak nie o tym, że ktoś zaryzykował, wynajął, i za
    pewien okres nie dostał zapłaty, tylko że po tym okresie, nawet jakby
    chciał, to nie może się pozbyć lokatora.

    > Dość, ale czy to nie czasami gmina ma zapewnić ten drugi samochód i czy
    > czasami właścicielowi nie przysługuje prawo do rekompensaty od gminy za
    > okres w którym gmina nie zapewnia?

    Tak się to odbywa (z tym że nie wiem jak w praktyce z tymi
    odszkodowaniami). Tylko że gmina często mówi, że samochodu nie ma i nie
    da, więc jak wynajmującemu zależy, to niech lepiej sam kupi samochód
    najemcy.

    --
    Liwiusz