eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoUmowa przedwstepna kupna mieskzania a klauzula o niewpisywaniu do KW roszczenia z niej wynikajacego... › Re: Umowa przedwstepna kupna mieskzania a klauzula o niewpisywaniu do KW roszczenia z niej wynikajacego...
    From: witek <w...@w...gazeta.pl.invalid>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Umowa przedwstepna kupna mieskzania a klauzula o niewpisywaniu do KW
    roszczenia z niej wynikajacego...
    Date: Tue, 26 Oct 2004 16:18:39 -0500

    MAGISTER wrote:

    > Witam,
    >
    > mam takie pytanie do Was, moze ktos sie z tym spotkal, moze wie...
    >
    > jest umowa przedwstepna dotyczaca zakupu (pierw wyodrebnienia) lokalu od
    > developera. Inwestycja dopiero sie rozpoczyna, jest na etapie piwnic.
    > Natomiast na zyczenia (wyrazne) developera jest taki oto zapis:
    >
    > "Strony oświadczają, że nie żądają ujawnienia w księdze wieczystej
    > roszczenia wynikającego z tego aktu, lecz nie wyłączają możliwości jego
    > ujawnienia w księdze wieczystej w przyszłości i wyrażają na to zgodę, przy
> [...]

    Uciekaj tak szybko jak tylko mozesz, bo okaże się, że zostałeś z umową i
    nawet nie masz roszczeń w przypadku kiedy deweloper pójdzie z torbami.
    A jeśli tak formułuje umowy, to znaczy, że zamierza zebrać kasą i pójść
    z torbami.
    Po prostu cudze roszczenia na gruncie skutecznie zniechęcą bank do dania
    mu kredytu pod zastaw gruntu, a zapewne to zmierza zrobić.