  • Data: 2010-04-21 20:50:19
    Temat: Re: Umowa darowizny a zachowek
    Od: witek <w...@g...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    PT wrote:
    > Że się podepnę, ale sprawa mnie interesuje. Czy jeżeli sprzedam n. p.
    > mieskanie za symboliczną złotówkę (albo faktyczną wartość, nie wiem jak to
    > wygląda w praktyce sądowo-spadkowej) spadkobiercy, to takie coś nie wejdzie
    > do rozliczeń zachowkowych?

    jak sprzeda za faktyczna wartosc to spadkiem bedzie kasa ktora dostanie,
    a nie mieszkanie. Tu sprawa jest czysta. Do podzialu bedzie kasa, ktora
    latwiej podzielic niz mieszkanie.

    Co bedzie jak sprzeda ci za zlotowke? Nie wiem.

    >I co się stanie, jeżeli OBDAROWANA osoba
    > przekaże/sprzeda darowiznę dalej?
    > Pozdrawiam
    > PawelT

    Jak nie ma darowizny to nie ma osoby obdarowanej.
    Jest kupiec i sprzedawca. i nie ma mowy o zadnym zachowku.
    Kupil, moze sprzedac. Ojciec w zamian za mieszkanie ma kase, wiec nic
    sie nie zmienilo.