    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Ucieczka strazniczki
    <x...@4...net> <sj682q$77n$1@gioia.aioe.org>
    <19he4yxfzadbj$.13ph5om79wws2$.dlg@40tude.net>
    <lYL5J.346813$Fd_a.253212@fx08.ams1>
    <6158203d$0$541$65785112@news.neostrada.pl> <sj9dvt$vha$1@gioia.aioe.org>
    <z5l31j6qa5y9$.15uz3osgm1fsp.dlg@40tude.net>
    <615a1b9f$0$510$65785112@news.neostrada.pl>
    <Atr6J.163142$ZXL.133614@fx09.ams1>
    <615aa624$0$29057$65785112@news.neostrada.pl>
    <xuM6J.409918$Fd_a.38779@fx08.ams1>
    <d4lfipqj26yv$.1h2r15zzicqhy$.dlg@40tude.net>
    <4o57J.454336$Nog.375490@fx11.ams1>
    <1ipfcl9vxboqg$.1a17k6rbt6osi$.dlg@40tude.net>
    Date: Wed, 06 Oct 2021 23:17:10 GMT

    On 2021-10-06, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > I tak, i nie. Jedni ludzie umierali, inni przezywali.
    > A tu jeszcze masz sekretarke - nie ona twoerzyla te warunki.

    Podawała naboje, temu który strzelał nad rowem. Jakbyś współcześnie
    podawał naboje jakiemuś cynglowi to byłoby to pomocnictwo czy nie?

    > Ale spojrz na to od strony "a co tu sekretarka winna".
    > Jak widac jakies takie celowe, szybkie i masowe usmiercanie zaczelo
    > sie dopiero w 1944.
    > A jakby lekarz ich zostawil na lozkach i oni sami by zmarli?

    Dlatego mówię, że jeden pies czy komora, czy nie, bo i w jednym i drugim
    przypadku śmierć to wynik stworzenia takich a nie innych warunków.

    > A sama komora gazowa ... czy nie do zwalczania wszy zbudowana?

    > A Borowskiego skazali?
    > Bo jego pomoc to jakby wieksza niz tej sekretarki ...

    Trudno porównywać działania człowieka, upodlonego przebywaniem w obozie,
    gdzie za niewykonanie poleceń bezpośrednio i często natychmiastowo
    groziła mu śmierć, z którego to obozu nie mógł się nigdzie przenieś, do
    działań sekretarki, która do obozu się sama zgłosiła i dobrowolnie w nim
    przebywała, mimo możliwości przeniesienia i to bez większych szykan.

    --
    Marcin