    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Ucieczka strazniczki
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Sun, 3 Oct 2021 22:16:38 +0200

    On Sat, 2 Oct 2021 12:58:03 +0200, Kviat wrote:

    > Bo jesteś idiotą bez wykształcenia i spałeś na lekcjach historii.

    > No jasne... bo wtedy ludzie mieszkali w lepiankach, spali na klepiskach
    > i nie potrafili czytać i pisać.
    > A nie... czekaj... metro w Berlinie otwarto w 1902 roku.

    Ale chodzi o taka oferte "oboz koncentracyjny w XXX zatrudni
    sekratarke". Bo chyba nie chcesz powiedziec ze jeszcze byl dopisek
    "do zadan zwiazanych z exterminacja elementow niepozadanych".

    > I co z tego? Wiele szło dobrowolnie i z entuzjazmem, bo fanatycznie
    > kochały swojego wodza.

    Oczywiscie.
    A potem jedne byly kierowane np do fabryki zbrojeniowej,
    inne do sztabu generalnego, inne do Oswiecimia, albo np do szpitala
    wojskowego ...

    > Te, które pracowały jako sekretarki np.komendantów obozów, to nie były
    > niepiśmienne wieśniaczki brane z łapanki, które nie ogarniały
    > rzeczywistości.

    Ano, nie powinny byc, ale czy w Niemczech byly jeszcze jakies
    niepismienne wiesniaczki?
    Ale czego sie spodziewasz po 18-letniej dziewczynie, czy nawet
    17-letniej ?

    A kolejna sprawa - powiedzmy, ze sie zorientowala, ze w obozie sie
    odbywa masowe mordowanie (co akurat w Stuthof chyba nie jest takie
    jasne), i co mialaby zrobic ?

    > Wydaje ci się, że w czasie wojny wszyscy ludzie byli debilami i nie
    > wiedzieli co się dzieje? Ci wykształceni doskonale wiedzieli.

    A skad? Wladze sie nie chwalily, wiedzialo troche personelu w obozach.

    A 17-letnia dziewczyna to wyksztalcona ?

    > A wielu z
    > nich gorąco popierało i z ochotą brało w tym udział.

    Owszem. A czesc sie jakos delikatnie sprzeciwiala - np Schindler.

    > Trzeba być skrajnym
    > idiotą, żeby twierdzić, że sekretarka komendanta obozu koncentracyjnego
    > była nieświadoma tego, w czym bierze udział.

    Tylko ze Stutthof to nie byl oboz zaglady.

    > Nawet dzisiaj, pomimo tego, że obecnie mamy internet, powszechny dostęp
    > do edukacji, telewizory w domach i wszyscy potrafią czytać i pisać
    > znajdują się ludzie, którzy z ochotą i entuzjazmem popierają pis. W tym
    > sekretarki i prezenterki tzw. "wiadomości" w publicznej TV - wydawałoby
    > się wykształceni ludzie. Myślisz, że one też nie wiedzą co robią, bo ich
    > tam siłą zaciągnięto?
    > Zobacz ile ludzi u nas popiera to co obecnie służby na rozkaz pisu
    > odpierdalają z dziećmi na granicy... też uważasz, że ktoś ich do tego
    > zmusza?

    No coz ... nie chcieli imigrantow wczesniej, to teraz ma im sie nie
    podobac?

    No ale mamy internet, smartfony, drony ... to co dokladnie te nasze
    sluzby odpierdalaja?

    J.