  • Date: Thu, 09 Jun 2005 17:33:49 +0200
    From: Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki <p...@p...name>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: TV polsat i akcja o jednego mniej

    Dnia 09/06/2005 16:43, Przemek R... wrote :

    > czy czlowiek jest przedmiotem czy podmiotem ? Jak dla mnie to
    > nadinterpertacja, .

    Prawniczy slang ;-). Podmiotem przestępstwa jest sprawca, a w omawianym
    przypadku przedmiotem przestępstwa nie jest człowiek, ale jego dobro --
    tu konkretnie: "prawidłowy rozwój psychofizyczny osoby małoletniej" (jak
    pisze Rodzynkiewicz w komentarzu Zolla.)

    > Druga sprawa, namawianie(pomoc w popelnieniu) do czynu zabronionego jest
    > przerstepstwem, a umowienie sie na seks
    > przez obie strony to raczejdo tego sie kwalifikuje.

    Wydaje mi się, że tak - vide art. 24 kk. Jednak:
    1. nie zmienia to w żaden sposób sytuacji procesowej podejrzanego,
    2. można wywodzić, że taka prowokacja ze strony dziennikarza
    charakteryzuje się znikomą szkodliwością społeczną, a w konsekwencji nie
    jest przestępstwem (art. 1 § 2 kk).
    --
    Przemyslaw 'Pshemekan' Plaskowicki
    Love: A temporary insanity curable by marriage or by the removal of the