  • Data: 2005-01-12 12:49:48
    Temat: Re: Szkoda wyrządzona przez nieletniego.
    Od: "sandra" <n...@n...e-wro.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Roman G." <r...@W...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:cs35oi$q0m$1@inews.gazeta.pl...
    > sandra <n...@n...e-wro.pl> napisał(a):

    > No to byłoby nieźle. I naprawdę sąd nie rozpatruje, że rodzice nadzór
    > sprawowali prawidłowo (np. puścili, aby się bawiło na podwórku, i
    > przykazali, by było grzeczne), więc nie mogli zdarzeniu zapobiec?

    nie przewidzi sie niekiedy zachowan wlasnych dzieci jesli nie ma sie dla
    nich czasu ale nie zmienia to faktu , ze rodzice odpowiadaja za swoje dzieci
    i ponosza koszty z ich zachowaniem zwiazane i tak jak dla przykladu naprawi
    rodzic taka szkode to przeprowadzi pewnie stosowne rozmowy z nielatem
    ...jesli to pojedynczy wybryk zamierzony badz nie zamierzony bedzie to
    nauczka i dla nielata jak i dla rodzica ,ktory musi ponosic koszty tak czy
    siak i nie ma tu zmiluj sie ...postepowanie cywilne a rodzinne troche sie
    roznia od siebie i mysle , ze chodzi glownie o to by ta sprawe zalatwic ...
    w cywilnym poniesie koszty w rodzinnym koszty poniosa rodzice jak juz i to
    tyle na temat tej sprawy .Nie rozprawiam nad tym czy rodzic mogl czy nie
    mogl zapobiec dla mnie istota jest odpowiedzialny za to co sie stalo i jak
    to mozna zalatwic

    pozdrawiam
    Sandra