  • Data: 2004-03-15 20:43:42
    Temat: Re: Szkoda komunikacyjna - paranoja!!!! [dlugie]
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wiadomości news:c34n9h$h57$1@news2.ipartners.pl...

    > W skrócie: pierdzielą.

    Tu się zgodzę. Wyglada na to, że pisał to ktoś, kto nie ma zielonego
    pojęcia o sprawie. Albo ktoś się pomylił. Może zapomnieli o aktach i
    teraz, jak serwis się oburzył, że nie ma kasy, to napisali bądź co. Klient
    się nie wycofa i będą mieli podstawę, by jednak wypłacić. Jedyne, co mi
    przychodzi do głowy, bo to ich uzasadnienie nie ma najmniejszego sensu.

    > Sprawca został ustalony przez organa państwowe? Został. Protokół został
    > spisany? Został. Kto jest winnym? Kierowca ciężarówki. Było jakieś
    > odwołanie albo inny sądowy wyrok ustajalący Ciebie jako sprawcę? Nie.

    Tu się nie zgodzę. Tylko wyrok sądu karnego jest wiążący dla cywilnego.
    Inne może wziąć pod uwagę, ale nie musi. W szczególności mandat nawet
    prawomocny niekoniecznie musi oznaczać wygraną przed sądem. Choć w
    opisanym tutaj zdarzeniu, to raczej innego wyroku bym sobie nie wyobrażał.

    Tak więc pytającemu zostaje odpisać im, ze nie mają racji i jakoś to
    uzasadnić wzywając jednocześnie do wypłaty odszkodowania. Ale jeśli się
    nie zgodzą, to pozostaje pozwanie do sądu.