    From: Jacek_P <G...@c...edu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Sześciu zatrzymanych zolnierzy
    Date: Mon, 19 Nov 2007 01:30:51 +0000 (UTC)
    Sender: Jacek Pietraszek <p...@k...cyf-kr.edu.pl>

    Szerszen <s...@t...pl> napisal:
    > zapominasz ze ameryka byla zasiedlona i z dosc wysokim poziomem cywilizacji na
    > dlugo przed tym jak bialym wydawalo sie ze ja odkryli

    No to mow, ze chodzi ci o oba kontynenty plus zlaczke.

    A bialym sie nie wydawalo, ale wlasnie ja odkryli
    ze swojego punktu widzenia. A punkt widzenia dominujacych
    jest - jakby to powiedziec - jedynym slusznym, bo ci
    nie dominujacy zazwyczaj historii nie pisza.

    Ale tam tez swietlanie nie bylo, a wyrzynanie ludnosci
    bylo na porzadku dziennym. Ludnosci bywa obojetne, czy
    wyrzyna sie ja na chwale bogow Aztekow, komunizmu Stalina,
    nazizmu Hitlera, czy czegokolwiek innego.
    Nie mitologizuj tych "first nations"
    bo to byli tacy sami dranie jak my :)
    --
    Pozdrawiam,